پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
سیلاب، سدهای عراق را سرریز و دجله و فرات را خروشان کرده است.

شعار سال: زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان گفت: بالا رفتن حجم آبهای روان به سمت آبادان، از عراق و سدهای خوزستان، اکنون جنوب آبادان، جاده آبادان ماهشهر، جاده های شرق بهمنشیر و محورهای مواصلاتی شهر مرزی چوئبده را تهدید می کند و این یک هشدار است.

فرماندار ویژه آبادان گفت: رهاسازی آب از سدهای سرریز عراق حالا تا حدودی به افزایش دبی رودخانه اروند منجر شده است.

زین العابدین موسوی گفت: بالا رفتن حجم آبهای روان به سمت آبادان، از عراق و سدهای خوزستان، اکنون جنوب آبادان، جاده آبادان ماهشهر، جاده های شرق بهمنشیر و محورهای مواصلاتی شهر مرزی چوئبده را تهدید می کند و این یک هشدار است.

او گفت: با هدف پیشگیری از بحران احتمالی، 20 کیلومتر سیل بند در جاده ورودی شهر یعنی جاده قفاص در حال ساخت است و هفت کیلومتر سیل بند و انسداد هفت نهر نیز در مسیر اروندرود در دست اجراست.

او تاکید کرد: همه در تلاش و آماده باشند تا مسیر سیلاب از سوی اروندرود کنترل و مهار شود.

از سویی جلال خالدیخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مستقر در عراق در گفتگو با مرکز آبادان با تایید این خبر گفت: در عراق هم اکنون روان آبها به استانهای میسان و واسط رسیده که در همسایگی خوزستان واقع هستند.

او گفت: بالا آمدن آب رودخانه های دجله و فرات به زمینهای کشاورزی عراق آسیب جدی وارد کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 22 فروردین 98، کد مطلب: 470153: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین