پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
رئیس جمهوری روز شنبه در دیدار وزیر ورزش و جوانان بر حضور مقتدرانه ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو و حمایت از ورزش زنان و تیم ملی فوتبال تاکید کرد.
شعارسال: «مسعود سلطانی فر» در دیدار یک ساعته خود با «حجت الاسلام حسن روحانی» از عملکرد این وزارتخانه در سال 97 از جمله موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی، درخشش کاروان های ایران در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی 2018 ، المپیک جوانان آرژانتین، حضور باشگاههای ایران در لیگ قهرمانان آسیا، صعود بسکتبال به جام جهانی و مقام های قهرمانی جهان و آسیایی در رشته های کشتی، ووشو، وزنه برداری، کاراته، شطرنج، تکواندو، جودو و دو و میدانی سخن گفت و از برنامه ورزش کشور برای کسب سهمیه و حضور مقتدرانه ایران در بازیهای المپیک و پارالمپیک و توسعه زیرساختها و تکمیل اماکن ورزشی گزارش ارایه کرد.

رئیس جمهوری هم با قدردانی از مجموعه وزارت ورزش و جوانان و دستگاه های مرتبط گفت: انتظارم حضور مقتدرانه کاروان ایران در بازهای المپیک و پارالمپیک است و افتخارات ورزشکاران و قهرمانان شادی ملی را به همراه دارد.

روحانی از توجه و رشد ورزش زنان در مسابقات اخیر ابراز خرسندی کرد و افزود: توسعه ورزش همگانی و حمایت از ورزش زنان از برنامه های مهم دولت تدبیر وامید است و تاکید من تداوم و تقویت این مسیر برای این 2 بخش است.

رئیس دولت تدبیر و امید موفقیت های همه قهرمانان را موجب شادکامی و اعتلای نام ایران عزیز در نزد جهانیان عنوان کرد و گفت: رشته های مانند کشتی، وزنه برداری و تکواندو و کاراته در المپیک 2020 توکیو رسالت مهمی در پیش دارند که انتظار مدال های خوش رنگ را از آنها داریم.

روحانی به موفقیت های فوتبال و تیم های باشگاه های ایران را در عرصه رقابتهای جهانی و آسیایی گریزی زد و تاکید کرد: باید خیال مردم از بابت تیم ملی فوتبال و آینده آن باید راحت باشد و توقع دارم تیم امید ایران بعد ازسالها به المپیک آینده راه یابد و پیروزی های اخیر تیم های باشگاهی هم موجب شادی حداقل نیمی از مردم شد.

رییس دولت تدبیر و امید بر حفظ حدود شرعی و فرهنگی توسط قهرمانان ملی تاکید کرد و گفت: حضور قدرتمندانه و با عزت در مسابقات بین المللی برای ارتقا غرور وحدت ملی بسیار مهم است و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این زمینه تمام توان حمایتی خود را بکار بگیرند.

روحانی به نقش جوانان در امداد سیل اخیر اشاره کرد و با قدردانی از اقدامات وزارت ورزش و جوانان در کمک به مردم سیل زده اخیر کشور اظهارداشت: روحیه جهادی و کمک در نزد جوانان و سازمان های مردم نهاد بسیار ارزشمند بود و باید این حضور تقویت شود. همچنین موضوع مهم مهارت آفرینی و حضورشان در مناطق محروم و روستایی و مرزی مد نظر مدیران این بخش قرار گیرد.

وزارت ورزش و جوانان همزمان در راستای حمایت از مردم سیل زده استانهای مختلف کشور بیش از یکهزار و 100 سالن ورزشی را در اختیار ستاد بحران استانها قرار داد و علاوه برآن 44 محموله حامل پوشاک، البسه، لوازم بهداشتی و خوراکی به این مناطق ارسال کرد.

موج شدید بارش باران از 26 اسفند تا دوم فروردین سال جدید، در استان مازندران منجر به طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد که طی آن بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت دیدند.

در پی تداوم بارشها و سریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شهر گنبد به زیر آب رفت و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.

همچنین سیل ناگهانی پنجم فروردین در دروازه قرآن شیراز 21 کشته و 104 مصدوم بر جای گذاشت.

همزمان با آغاز موج دوم بارش‌های فروردین، بسیاری از شهرهای و روستاهای استان لرستان نیز درگیر سیلاب‌ شدند؛ شهرهای مانند پلدختر،‌ دورود، خرم‌آباد،‌ الیگودرز در محاصره سیل قرار گرفتند؛ تا جایی که امکان امدادرسانی هوایی به شهر پلدختر و برخی از روستاها وجود نداشت.

بر اساس اعلام «احمد شجاعی»، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، آخرین آمار تلفات حوادث سیل اخیر در 13 استان کشور بوده که در مجموع 70 نفر جان خود را از دست دادند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1398 ، کدخبر: 83276088 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین