پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از اتمام ساخت ۲ ماهواره بومی «پارس یک» و «ناهید یک» در سال جاری و تحویل آن به پرتابگر خبر داد و گفت: طرح اندازه گیری خسارت سیل به کشاورزی گلستان اجرا می‌شود.

شعارسال: رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از اتمام ساخت ۲ ماهواره بومی «پارس یک» و «ناهید یک» در سال جاری و تحویل آن به پرتابگر خبر داد و گفت: طرح اندازه گیری خسارت سیل به کشاورزی گلستان اجرا می‌شود.

حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران، از آماده شدن ۲ ماهواره ایرانی «ناهید یک» که یک ماهواره مخابراتی است و نیز ماهواره «پارس یک» به عنوان ماهواره سنجش از دور در سال جاری خبر داد و گفت: این ماهواره امسال تحویل پرتابگر می‌شود.

صمیمی با بیان اینکه ساخت ماهواره‌ها با هدف کاربردی شدن تحقیقات فضایی انجام شده است، افزود: ساخت ماهواره مخابراتی ناهید یک در پژوهشگاه فضایی ایران انجام شده و ماهواره سنجشی پارس یک با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته است و ما معتقدیم که با سرانجام رساندن این پروژه‌ها، شاهد پیشرفت فضایی خواهیم شد که منجر به پیشرفت سایر حوزه‌ها نیز می‌شود.

رییس پژوهشگاه فضایی با اشاره به اینکه با استفاده از حداکثر توانایی موجود، پروژه بالن فضایی برای کمک به مدیریت بحران در مناطق سیل زده کشور به کار گرفته شد، گفت: این پروژه نمونه‌ای از مشارکت حداکثری بخش تحقیقاتی، بخش دانش بنیان، بخش خصوصی و دولت برای مدیریت بحران به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که این بالن در استان‌های مختلف و برای شرایط آب و هوایی مختلف تعریف و به کارگرفته شود، خاطرنشان کرد: با اثبات این فناوری، راه برای صادرات این محصول به کشور‌های مختلف نیز باز خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به کاربرد‌های فناوری سنجش از دور در سیستم خدمات رسانی در مدیریت بحران گفت: بالن فضایی مدیریت بحران با تاکید بر توانمندی بخش تحقیقات فضایی کشور، در دو اشل ۵۰ کیلویی و ۳۰۰ کیلویی تست و عرضه شده است که هم اکنون بالن «بام ۵۰» با قابلیت حمل محموله ۵۰ کیلوگرم در آسمان پلدختر به پرواز درآمده است.

وی اضافه کرد: بالن بام ۳۰۰ را نیز که توانایی حمل محموله تا ۳۰۰ کیلوگرم را دارد در بهمن ماه ۹۷ در مانوری در شهرک تحقیقاتی کاوش تا ارتفاع ۳۵۰ متر، تست کردیم و کارایی دوربین دید در شب آن و نیز محموله مخابراتی را مورد ارزیابی قرار دادیم.

صمیمی با بیان اینکه بالن مدیریت بحران در صورت تأمین منابع در سایر استان‌ها نیز نصب خواهد شد، افزود: بالن هلیومی بام ۵۰ که ۱۵ متر طول و ۸ متر قطر دارد به صورت دستی و اتوماتیک اجرا و قابلیت کنترل دارد و در منطقه پلدختر دیتا‌ها را دریافت کرده و به مردم اینترنت نسل چهارم را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین از اجرای طرح اندازه گیری آسیب‌های ناشی از سیل با استفاده از فناوری سنجش از دور و با تمرکز بر استان گلستان خبر داد و گفت: این طرح با هدف تعیین ارزیابی خسارت‌ها و با تمرکز بر واقعه سیل در استان گلستان و بخش‌های آق قلا و گمیشان صورت می‌گیرد تا با نمونه برداری میزان خسارت به محصولات کشاورزی در این بخش‌ها مشخص شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 20فروردین 1398 ، کدخبر:756184 ،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین