پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در واکنش به تشکیل دولت جدید تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که چنین دولتی زمینه جدایی کرانه باختری و نوار غزه و اجرای طرح آمریکایی - صهیونیستی موسوم به معامله قرن را فراهم خواهد کرد.
شعار سال : به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس در بیانیه ای اعلام کرد که این دولت غیرقانونی و نامشروع بوده و بر خلاف قانون اساسی فلسطین و اجماع ملی فلسطینی ها تشکیل شده است.
این بیانیه ادامه داد که هدف از تشکیل این دولت، برآورده کردن اهداف و خواسته‌های جنبش فتح است.
حماس خواستار برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی و برگزاری نشستی ملی به منظور توافق بر سر استراتژی‌های ملی برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی مساله فلسطین شد.
کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمد اشتیه روز گذشته در برابر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، سوگند یاد کرد.
تحقق وحدت ملی، تدارک برای برگزاری انتخابات پارلمانی، کمک به خانواده های شهدا، اسرا و مجروحان، دفاع از قدس، تقویت اقتصاد ملی، همکاری میان بخش های عمومی و خصوصی از جمله اولویت های کابینه نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام شده است.
کابینه اشتیه شاهد تغییرات گسترده ای است، چرا که در آن 16 وزیر جدید حضور دارند. اما پنج وزیر قبلی نیز پست های خود را همچنان حفظ کرده اند.
ابومازن اسفند سال گذشته اشتیه عضو کمیته مرکزی جنبش فتح را مامور تشکیل کابینه دولت وفاق ملی کرد.
«رامی الحمدالله» نخست وزیر سابق دولت وفاق ملی پیشتر استعفای خود را به عباس ارایه کرده بود.

شعار سال ، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:25 فروردین 1398، کدخبر:83276851،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین