پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
مجلس شورای اسلامی امروز به‌منظور بررسی اقدامات دولت و دستگاه‌های امدادرسان در مناطق سیل‌زده جلسه علنی تشکیل داد که در گزارشی به همه آنچه در این جلسه مطرح شده است، پرداخته‌ایم.

شعارسال: مجلس شورای اسلامی امروز به‌منظور بررسی اقدامات دولت و دستگاه‌های امدادرسان در مناطق سیل‌زده جلسه علنی تشکیل داد که در گزارشی به همه آنچه در این جلسه مطرح شده است، پرداخته‌ایم.

طبق اعلام هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و برنامه‌ریزی‌های قبلی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کشور، سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی، پیوندی رئیس هلال احمر و نیز محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 25 فروردین) پارلمان حضور یافتند و درباره سیل‌های اخیر و میزان خسارات و وضعیت استان‌های سیل‌زده و همین‌طور عملکرد دستگاه‌های مربوطه گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه دادند.

در اینجا به همه آنچه در این جلسه گذشته و اظهارات نمایندگان مجلس و وزرای دولت پرداخته‌ایم؛

**وزیر راه: آسیب به 14هزار کیلومتر راه و 150هزار واحد مسکونی در سیل‌‌

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ارائه گزارشی به نمایندگان مجلس از آسیب وارد شدن به 14 هزار کیلومتر راه و 150 هزار واحد مسکونی خبر داد.

**اردکانیان: بارش‌های دو هفته اول فروردین امسال 19برابر مدت مشابه سال گذشته بود

رضا اردکانیان وزیر نیرو در مجلس گفت: آنچه در 3 هفته گذشته در کشور ما رخ داد ترکیب شدیدترین بارش در طولانی‌ترین مدت و در وسیع‌ترین پهنه بود و این عوامل 23 استان کشور را درگیر سیل کرد.

**حجتی: سیل 2هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی آسیب وارد کرد

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیل‌های اخیر 2 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی آسیب وارد کرد.

**وزیر کشور: بیش از 4400 روستا درگیر سیل شدند

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: بیش از 4400 روستا درگیر سیل بود و به‌‌قول مقام معظم رهبری «بسیج‌شوندگی» و تأمین امکانات در ایام عید و همچنین هماهنگی کار مهمی بود که انجام شد.

**دلیل سیلاب‌های اخیر از زبان رئیس سازمان هواشناسی

سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش‌بینی‌های وضع هوا در سه بازه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت از سیل اخیر تهیه می‌شود.

**پیوندی: تحریم آمریکا مانع ارسال کمک‌ ایرانیان خارج کشور و صلیب سرخ شد

علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: به‌دلیل تحریم‌های آمریکا کمک‌های ایرانیان خارج از کشور، اتحادیه اروپا و صلیب سرخ جهانی به ایران ارسال نشد و تاکنون حتی یک دلار یا یورو نیز به ایران کمک نشده است.

**انتقاد یک نماینده از معطلی قانون سازمان مدیریت بحران در مجلس

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: قانون سازمان مدیریت بحران دو سال است که در مجلس معطل مانده است.

**مجلس با مقصران سیل‌های اخیر برخورد می‌کند

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران گفت: مجلس با مقصران سیل‌های اخیر برخورد می‌کند.

**حسنوند: وزیر نیرو متهم ردیف‌اول سیلاب‌های اخیر کشور است

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: متهم ردیف‌اول وقوع سیلاب‌های اخیر در خوزستان، لرستان و گلستان وزیر نیرو و مجموعه معاونت آب این وزارتخانه است.

**کیخا: مشکل اصلی توسعه‌نیافتگی کشور سازمان برنامه و بودجه است

محمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی گفت: مشکل اصلی توسعه‌نیافتگی کشور سازمان برنامه و بودجه است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25فروردین 1398 ، کدخبر:1988848 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین