پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۱۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در چند روز آینده وام‌های بلاعوض‌های معیشتی و بلاعوض‌های تعمیرات خانه‌های تعمیری سیل‌زدگان پلدختر به حساب آنها واریز می‌شود.

شعارسال: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در چند روز آینده وام‌های بلاعوض‌های معیشتی و بلاعوض‌های تعمیرات خانه‌های تعمیری سیل‌زدگان پلدختر به حساب آنها واریز می‌شود.

غلامحسین خانی، با اشاره به امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان پل‌دختر، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان از روز سیزدهم فروردین به عنوان یک از ستادهای معین در شهر پل‌دختر مستقر شد و با در اختیار داشتن 160 دستگاه ماشین آلات و همکاری نیروهای سپاه، ارتش، شهرداری و نیروهای مردمی در رفع مشکلات مربوط به آب‌گرفتگی و گل‌ و لای مشارکت دارند.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته تا کنون 3 هزار واحد مسکونی و تجاری در پل‌دختر در سیل خسارت دیدند و تا کنون 90 درصد پاکسازی این واحدها انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه 95 درصد ارزیابی‌ خانه‌ها و واحدهای تجاری خسارت‌ دیده انجام شده است، گفت: در این راستا خسارت‌های معیشتی، سرمایه‌ای و تجاری مردم سیل‌زده پل‌دختر مشخص می‌شود و برای تعمیر یا احداث واحد اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای مسکونی تخریب شده در حریم رودخانه هستند که بعد از مشخص شدن حریم‌ها، زمین معوض به آنها داده می‌شود و کار ساخت آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

خانی ادامه داد: برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و خرید اثاثیه منزل و مسائل معیشتی آنها وام‌هایی در نظر گرفته شده که مقداری از آنها بلاعوض و مقداری با درصد پایین به حساب آنان واریز می‌شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات و خدمات فنی به سیل‌زدگان پلدختر، اظهار داشت: تسهیلاتی برای احداث مسکن از جمله در اختیار قرار دادن پروانه ساخت و نقشه‌های ساخت به صورت رایگان و اقدامات نظام مهندسی بدون هزینه انجام می‌شود و در جایی که نیاز به معرفی پیمانکار و تامین مصالح ساختمانی باشد با کم‌ترین قیمت این کار انجام می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25فروردین 1398 ، کدخبر:1988798 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین