پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲
اساس تمام تکنولوژی ها، نوآوری ها و ایده ها میباشند که به طور عمده این نوآوری ها بر اساس استراتژی های نیاز بشری و غیر بشری مطرح می شوند و مورد بررسی قرار می گیرند. این تکنولوژی ها روز به روز درحال تغییر و توسعه هستند و با تغییر آنها نیاز های بشری نیز تغییر می کنند و استراتژی ها و روش های جدیدی را برای رفع نیاز ها و مشکلات جدید می طلبند و همزمان با این تغییرات ساختار و اساس تکنولوژی های مرتبط با صنایع نیز تغییر می کند.

شعارسال:

نقش اقتصاد در ساختار تکنولوژی ها:

اساس تکنولوژی بعد از علم و نوآوری های ایجاد شده بر اساس نیاز های جامعه می باشد. از جمله نیاز های اساسی جامعه، نیاز به درآمد و نیاز های اقتصادی دیگر می باشد که این بحث کاملا مرتبط با کسب و کار ها می باشد. اگر تکنولوژی ها و نوآوری ها در کسب و کار ها روی کار بیایند و باعث تسهیل و بالا رفتن سرعت در کسب و کار ها شوند جامعه با رشد اقتصادی چشمگیری رو به رو خواهد شد. اما برای ایجاد و خلق تکنولوژی در اقتصاد باید تغییرات و تحولات فنی مورد نیاز آن را نیز در نظر داشته باشیم. از جمله این تغییرات عبارتند از:

1_مختلف بودن اساس کسب و کار ها:

اساس کسب و کار ها با یکدیگر فرق میکند و این باعث تضاد در فرآیند کاری و مالی و اداری و ... کسب وکار ها می باشد. برای مثال کارخانه ای شروع به تولید کفش می کند، دستگاه ها و نیرو های انسانی لازم را بر طبق نیاز های خود تهیه می کند. بعد از شروع کار و گذشت چند سال نیاز های مشتریان تغییر می کند و کارخانه مجبور است برای ادامه ی کار از تکنولوژی های مرتبط با کار خود بهره ببرد. اما شرکتی نیز وجود دارد که کار تولیدی نرم افزار را دارد و تکنولوژی های این دو تولید کننده با یکدیگر کاملا متفاوت و در تضاد است.

2_اختلاف در اهداف از تغییرات:

ممکن است در هر کسب و کاری هدف از تغییرات و بکارگیری تکنولوژی جدید صرفا برای جنبه های مالی برای درآمد بصورت مستقیم نباشد، برای اینکه ممکن است کارخانه ای صرفا جهت کمتر کردن آلودگی های زیست محیطی از تکنولوژی های جدید استفاده کند.

3_تغییرات ایجاد شده:

کسب و کار ها برای ایجاد ثروت و کمک به شرایط اقتصادی ایجاد می شوند و در هر کسب و کاری اگر درآمدی وجود نداشته باشد آن کسب و کار بیهوده و بدون نتیجه می شود. از این رو تکنولوژی ها برای تسهیل و سرعت در کسب و کار ها ایجاد و توسعه می یابند و این توسعه ها باعث تحولاتی در تکنولوژی می شوند.

4_مختلف بودن نیاز های مشتریان:

از عوامل خلق و توسعه ی تکنولوژی ها می توان به نیاز های مختلف مشتریان اشاره نمود. ممکن است امسال خواسته ی مشتریان در مورد محصولی، ویژگی های متفاوتی با سال قبل داشته باشد. از این رو نوآوری ها در تکنولوزی ها تغییر میکند و کارخانجات و موسسات مجبور به تبعیت و بکارگیری تکنولوزی های جدید توسعه یافته در کارها و فعالیتهای خود هستند. که این تغییرات نیازمند تغییرات در ساختار های فنی تکنولوژی ها می شود.

عوامل موثر در توسعه فنی تکنولوژی به منظور پیشرفت اقتصادی:

1_ بکار گیری نیرو های فنی و باتجربه:

برای اینکه بتوان تکنولوژی هایی متناسب با کسب و کار ها خلق کنیم، بعد از مدیران مجرب نیازمند افراد متخصص و فنی با تجربه هستیم. از جمله این افراد می توان از مهندسین و افراد متخصصی نام برد که با ایجاد راهکار های کاربردی و مناسب و تعیین اهداف، به خلق و ایجاد تکنولوژی های جدید در زمینه های مختلف کسب و می پردازند. اگر یک سازمان و یا گروهی که خالق تکنولوژی هستند از این افراد بی بهره باشند به تکنولوژی لازم دست نخواهند یافت.

2_ بکارگیری استراتژی های مناسب اقتصادی:

هر شرایطی استراتژی های لازم خود را برای پیش بردن فعالیتها می طلبد. از جمله میتوان به شرایط اقتصادی اشاره کرد. عواملی مانند سیاست می تواند به طور کلی سیستم و روند اداره ی اقتصادی یک جامعه را بهم بزند. اگر استراتژی های لازم و کاربردی مرتبط با شرایط به کار نرود کسب وکار ها نیز عملا کاری نمی کنند و پیشرفتی در تکنولوژی در این زمینه حاصل نخواهد شد.

3_ ایجاد تکنولوژی در صنایع مختلف مانند معدن و صنایع نفتی:

تکنولوژی ها در هر کسب و کار با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال در صنعت نفت، تکنولوژی مرتبط با حفاری و نفت کشی و... می باشد ولی در صنعت ساخت و ساز، تکنولوزی سازه های غول پیکر مرتبط با ساختمان سازی می باشد.

4_ نیاز های اقتصادی پیش روی جامعه:

جامعه ای وجود ندارد که بدون نیاز به اقتصاد جامع و قوی دوام یابد. هر شخصی در جامعه به دنبال رفع نیازهای مالی خود و در نتیجه رفع نیاز های دیگر می باشد. شرایط اقتصادی باعث ایجاد و توسعه ی سایر مشاغل در جوامع می شوند و این تحول ها نیز بی تاثیر در توسعه و ایجاد تکنولوژی های جدید نیست. عموما تکنولوژی ها برای خلق ثروت های کلان در کسب و کار ها ایجاد می شوند زیرا همزمان با پیشرفت علم و خلق نوآوری ها نیاز های مشتریان نیز عوض شده و باید تکنولوزی ها جدید در کسب و کار ها بکار رود.

اثرات تحولات فنی در خلق ثروت و اثرات آن در اقتصاد:

عوامل تحولات در تکنولوژی ها بعد از علم به نیاز های مشتری ها و جوامع بستگی دارد. از جمله این تحولات می توان از تحول و تغییر در ساختارهای فنی تکنولوژی ها مثال زد. این تغییرات، ساده نیستند بلکه دارای فرآیندی بسیار پیچیده و سخت هستند که کار اشخاص و افراد متخصص و کاردان می باشد. این افراد با استراتژی های کاربردی که از قبل توسط مدیران ارشد طراحی و بررسی شده اند شروع به ایجاد و توسعه ی تکنولوژی ها و نوآوری های لازم برای رفع نیاز های مختلف از جمله نیاز های اقتصادی در صنایع مختلف میکنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت یارگان، تاریخ انتشار: 24فروردین1398 ، کدخبر: - : www.yaregan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین