پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
امروز اعضای شورای تامین شهرستان لنده با حضور در محل پل رودخانه ایدنک از نزدیک آثار تخریب دیوار حفاظتی پل و تهدید سازه پل ایدنک را مشاهده و برابر دستور دادستان شهرستان لنده تا اطلاع ثانونی هرگونه فعالیت در شرکت انتقال آب تعطیل و در اسرع وقت می بایست شرکت مجری نسبت به جابجایی بستر و حریم رودخانه اقدام کند.

شعارسال:امروز اعضای شورای تامین شهرستان لنده با حضور در محل پل رودخانه ایدنک از نزدیک آثار تخریب دیوار حفاظتی پل و تهدید سازه پل ایدنک را مشاهده و برابر دستور دادستان شهرستان لنده تا اطلاع ثانونی هرگونه فعالیت در شرکت انتقال آب تعطیل و در اسرع وقت می بایست شرکت مجری نسبت به جابجایی بستر و حریم رودخانه اقدام کند.

 به نقل از خبرلنده، بیش از 9سال است عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب به دهدشت غربی در حاشیه رودخانه مارون ایدنک در حال ساخت است که در این مدت بیش از سه پیمانکار و شرکت به دلیل ناتوانی در تکمیل پروژه خلع ید و تغییر پیدا کردند که متاسفانه این تاخیرها و ایجاد دیواره های حفاظتی بتی قوی در ورودی رودخانه از سمت آبرزگه به ایدنک در بالادست پل لنده به دهدشت باعث شده است تا مسیر جریان رودخانه تغییر و فشار روی یک پایه پل متمرکز شود.

در طول مدت پروژه تا کنون بیش از دو بار این پروژه از سوی مسئولان قضایی و فرماندار وقت تعطیل ولی با رایزنی امور آب استان و پافشاری تنی چند از مسئولان به خصوص نماینده وقت این پروژه با رعایت استاندارهای اداره راه مجوز کار گرفت که متاسفانه در این سال ها بخش اعظمی از مصوبات اجرایی نشده است و در سیلاب های فرودین ماه سال جاری حجم آب رودخانه پنج برابر وضعیت موجود رسیده است که تا ارتفاع 4متری از بستر رودخانه آب بالا آمده بود و عملا تهدیدی جدی را مورد هجمعه قرار داد به طوری که دیواره سنگی حفاظتی پل را نیز تخریب کرده است.

امروز و طی بازدید فرماندار،دادستان، فرمانده انتظامی شهرستان، جانشین ناحیه مقاومت بسیج لنده، رئیس اداره راهداری، کارشناسان و بخشدار موگرمون و اصحاب رسانه و متصدیان شرکت مجری طرح در حاشیه رودخانه جلسه ای تشکل شد که پس از بحث و گفت و گوهای زیادی که صورت گرفت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده تا زمان مشخص نشدن وضعیت این پروژه و ایمن سازی پل روستای ایدنک هرگوه فعالیت این شرکت را تعطیل و این شرکت را ملزم به بازگشایی و لایه روبی بستر رودخانه مارون کرد.

قاضی پرندوار گفت: براساس عدم کارکارشناسی نشده از سوی یکی از دستگاه های اداری متاسفانه مجوز های لازم برای اجرای پروژه انتقال آب به دهدشت غربی صادر شده است که امرو بستر رودخانه تغییر پیدا کرده است و به خاطر موانعی که شرکت مجری طرح در ورودی آب به سمت پل لنده اجرا کردند باعث تغییر مسیر وردخانه شده است و آب فقط از زیر دو پایاه پل عبور می کند که باعث تخریب نسبی پایاه های پل و تخریب دیوارحفاظتی شده است.

وی تاکیدکرد: اگر امروز جلوی این پروژه گرفته نشود باعث می شود که آب در پی بارندگی های سیلاب آسای هفته های آینده باعث تخریب روستای ایدنک و زمین های کشاورزی منطقه نیز شود.

دادستان شهرستان لنده تصریح کرد: امروز و پس از بازدید و بازرسی میدانی از محل تصمیم گفتیم علمیات اجرایی پروژه تا اطلاع ثانونی متوقف خواهدشد و این شرکت می بایست نسبت به بازگشایی و لایه روبی حاشیه رودخانه و تقسیم و هدایت آب به زیر بقیه پایه های پل باید هرچه سریعتر انجام شود.

وی تاکیدکرد: ادامه روند اجرایی این پروژه منوط به کارشناسی دقیق و بازدیدهای مکرر خواهد بود تا نتیجه لازم بررسی و تصمیم نهایی در این باره اخد شود.

گفتنی است این پروژه قبلا نیز از سوی مراجع محترم قضایی شهرستان لنده تعطیل شده بود که اداره کل راه و شهرسازی استان و امور آب با اخذ یکسری تعهدات از مجری طرح مجوز دوباره به شرکت مجری داده بودند که متاسفانه به دلیل عدم اجرای این مصوبات امروز با حکم دادستانی عملیات اجرایی این پروژه تعطل شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بولتن نیوز، تاریخ انتشار24فروردین 98، کدخبر: 117747، sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین