پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به وجود باندبازی در سینما، گفت: فقط ۱۰ بازیگر آقا و ۱۵ بازیگر خانم هستند که در همه فیلم‌ها نقش می‌گیرند.

شعار سال : مجید مشیری در گفتگویی با اشاره به اهمیت حضور بازیگران میانسال در سطح اول سینما و تلویزیون گفت: من چند سال پیش ازپرکارترین بازیگران نقش مکمل سینمابودم. راستش نمی‌خواهم خیلی روی موضوع باند‌بازی تأکید کنم، اماواقعاً باندبازی هست! الان درسینمافیلم‌هایی که در سه چهار سال اخیر دیده‌ام معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ بازیگر می‌چرخد.حالا یکی‌نقش یکویکی‌ همنقش دو را بازی می‌کند. فقط ۱۰ تا ۱۵ بازیگر آقاو ۱۵ بازیگر خانم هستند که در همه فیلم‌ها نقش می‌گیرند!

وی اظهار کرد: اصلاً سینما وتلویزیون ما استانداردهای لازم بازیگری را ندارد. یعنی برای بسیاری از کارگردان‌ها استایل، عیار و توانمندی بازیگرمهم نیست. حتی اگر الگویما سینمای هالیوود آمریکا باشد باید در این روند تجدیدنظر کنیم.بازیگری مثل «مل گیبسون»نزدیک به ۷۰ سال سن دارد، امااز نظر بدنی کاملاً آماده است. متأسفانه اینجا تنها چیزی که مهم نیست همین آمادگی بدنی بازیگر است.

سینما وتلویزیون ما استانداردهای لازم بازیگری را ندارد:

این بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد:در کشور مامعمولاً دست‌اندرکاران تولیدفیلم می‌نشینند با هم گپمی‌زنند؛ خب حالا این نقش را تو بازی کن، این نقش را هم تو بازی کن!متأسفانه تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها به‌روز نیستند. می‌گویند خب حالا چون فلان بازیگر در یک فیلم کمدی جواب داده، تا آخرکمدی بازی کند، برخی از بازیگران را من می‌شناسم، تا دو سال دیگر هم قراردادهای آنچنانی دارند تا در یک سری نقش بازی کنند. پس جای بقیه بازیگران کجاست؟! بله، ما می‌گوییم جوان‌گرایی؛بحثی نیست،اماهمه‌ سینما که بازیگران جوان نیست! فیلمنامه‌‌نویس‌هایما برای فیلمنامه خیلی وقت نمی‌گذارند. شما در سینمای هالیوود ببینید بازیگران میانسال چقدر حضورشان پررنگ است.

وی افزود: مگر آمریکابازیگر جوان خوش‌چهره ندارد؟ آنجا هم جوان دارد! ولی وقتی بررسی می‌‌کنید، در۸۰ درصدفیلم‌هامحور اصلی قصه آدم‌های میانسالهستند.ما نتوانستیم از بازیگران توانمندی مثل فرامرز قریبیان یا رضا کیانیان بهره ببریم. آیا اینها توانایی بازی در نقش یک فیلم را ندارند؟ خیلی‌ها هستند که سینمای ما از توانایی آنها بهره نبرده است.

ویبیان کرد: فیلمنامه‌نویسما می‌آیدقصه‌هایی شبیه به هم را می‌نویسد. دختر وپسر جوان، یک درام عشقی وخانواده کم جمعیت آپارتمانی، همین! به خاطر همین است که تماشاگربرای دیدن فیلم‌ها پول بلیت نمی‌دهد و پای سریال‌های تلویزیونی هم نمی‌نشیند.

من به آن چهکه از سینما و تلویزیون می‌خواستم، رسیده‌ام:

مشیری در ادامه افزود: به نظر من رکن اصلی سینما و تلویزیون، بازیگر است؛بازیگری هم یک‌سری استاندارددارد. شما می‌بینید بازیگری که نه استایل دارد، نه چهرهدارد ونه بازی بلد است، می‌آید و نقش یک را بازی می‌کند.

وی گفت: در مجموع باید بگویم برای سینمایی که فقط ۱۵ بازیگر دارد و عین این ۱۵ بازیگر در تمام فیلم‌ها بازی می‌کنند، متأسفم.همینطور برای کارگردان‌هایی که خیلی راحت و بدون توجه به ویژگی‌های فیلمنامه و بازیگر دست به انتخاب می زنند ومی‌گویند فلانی را بیاورید، تمام شد و رفت. خب یک مقداربنشین فکر کن، آیا کس دیگری هم قابلیت بازی در این نقش دارد؟ یک‌مقدار بیاییم عمیق‌تر فیلم بسازیم. نویسنده‌های ما هم بیایند یک‌مقدار عمیق‌تر قصه خلق کنند.من بدون تعارف می‌گویم به آن چهکه از سینما و تلویزیون می‌خواستم رسیده‌ام. حالا آن دیگر بستگی به این دارد که آیا کارگردان یاتهیه‌کننده‌ای تمایل دارد که ازقابلیت‌های منبیشتر استفاده کند یا نه؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 26 فروردین 98، کد مطلب: 373463: www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
خود آقای مشیری کلی پشت سرش حرف و حدیثه برای بقیه حرف در میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین