پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی تا کنون از تولید و تجاری سازی بیش از 170 محصول فناورانه و دانش بنیان در بیش از 150 شرکت مختلف حمایت کرده است.

شعارسال: همزمان با گسترش تولید داروها و فرآورده های گیاهی طبیعی در دنیا کشورمان نیز در سال های ابتدایی انقلاب اسلامی با شکل گیری رویکرد مثبت به این حوزه به ویژه با توجه به سابقه درخشانی که در طب کهن ایرانی بر جای مانده بود، تعدادی از شرکت های بزرگ در این حوزه شکل گرفت که اقدام به تولید و تجاریسازی داروها و فرآورده های حاصله از گیاهان دارویی کردند.

همزمان با شروع فعالیت های واحدهای تولیدی فرآورده های گیاهی، انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی در خرداد ماه سال 1365 با عنوان «موسسه کانون تولیدکنندگان فرآورده های گیاهان دارویی و داروهای سنتی» با هدف ایجاد امکانات و تشویق سرمایه گذاری و تولید داروهای گیاهی با استفاده از مواهب طبیعی کشور و ایجاد یک مرجع صالح برای تحصیل حقوق و اختیارات قانونی در امور حرفه ای و حمایت از صنعت داروسازی گیاهی و فرآورده های گیاهان دارویی و سعی در بهینه سازی و اصلاح مقررات به ثبت رسید. همچنین گروهی نیز تحت عنوان گروه کارشناسی فرآورده های گیاهی از سال 1360 در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت به صورت رسمی نظارت بر فرآورده های گیاهی را آغاز کرد. در سال 1376 اداره داروهای گیاهی در چارت سازمانی معاونت غذا و دارو به عنوان یکی از ادارات تابعه اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر به رسمیت شناخته شد.

با افزایش تنوع فرآورده های طبیعی برای تمرکز بیشتر بر روی این فرآورده ها در دی ماه 1385 اداره داروهای گیاهی به اداره داروهای طبیعی تغییر نام یافت.

همچنین با آغاز به کار ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در سال 1387 راهبردها و اقدامات جامعی به سبب حمایت از رشد و توسعه این صنعت گسترده و عظیم بازتعریف و اجرایی سازی شد که با مشاهده سیر صعودی رشد شرکت های تولید کننده داروها و فرآورده های گیاهی و همچنین صدور مجوز داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی این امر قابل مشاهده است. این ستاد از ابتدای فعالیت خود تا کنون علاوه بر اقدامات حمایتی عمومی همچون جشنواره ها و نمایشگاه ها به حمایت از تولید و تجاریسازی بیش از 170 محصول فناورانه و دانش بنیان در بیش از 150 شرکت مختلف پرداخته است که خود تاثیری شگرف در توسعه این صنعت بومی و کهن در کشور داشته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: 25فروردین1398 ، کدخبر: 43342: isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین