پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱۶ خانوار‌ در مسیر رودخانه "کاجو" در شهرستان قصرقند را به مکان‌های امن منتقل کردیم، همچنین در شهرستان مهرستان ۹۵ خانوار در روستا‌ها را از خانه‌هایشان تخلیه و اسکان اضطراری دادیم.

شعارسال: احمدعلی موهبتی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان پس از سیل اخیر اظهار داشت: بارندگی‌های خوبی را در روز‌های اخیر در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم طوری که برخی ایستگاه‌های سنجش استان تا 85 میلیمتر بارندگی در نیکشهر را گزارش کرده‌اند.

وی ادامه داد: 45 رودخانه استان در 24 ساعت گذشته وضعیت آبی خوبی داشته و برخی هم طغیان‌های شدیدی داشته و خسارت‌هایی را به روستا‌ها و شهر‌های محل گذر خود زده‌اند. مانند رودخانه‌ای که در روستای "بنت" در بلوچستان دیوار حفاظتی را خراب کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تعداد 316 خانوار‌ در مسیر رودخانه "کاجو" در قصرقند را به مکان‌های امن منتقل کردیم، همچنین در منطقه مهرستان 95 خانوار در روستا‌ها را از خانه‌هایشان تخلیه کردیم و اسکان اضطراری دادیم.

موهبتی یادآورشد: 12 محور مواصلاتی در شهرستان‌های قصرقند، ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، فنوج، کنارک و چابهار بسته شده و خساراتی هم به زیرساخت‌هایی همچون راه، برق، آب روستایی و مجموعه مخابرات در برخی شهر‌های استان وارد شده است.

وی تاکید کرد: هنوز بارندگی‌ها در شهر‌های سراوان و سرباز ادامه دارد و سد‌ها در حال آبگیری هستند؛ البته بخشی از بند‌های خاکی در برخی نقاط مانند مهرستان تخریب شده است. تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا جلوی بروز هرگونه خسارت جانی احتمالی در استان گرفته شود. همچنین کاهش خسارت‌های مالی را هم در دستور کار داریم؛ بعد از اتمام سیل و کاهش بارندگی‌ها، برآورد خسارت‌ها صورت خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیل اخیر در استان به کشاورزی، زیرساخت‌ها و مساکن مردم آسیب‌هایی را وارد کرده، ادامه داد: اما مردم این استان با توجه به اینکه خشکسالی 20 ساله را پشت سر می‌گذارند از بابت این بارندگی‌ها بسیار خوشحال و شکرگذار هستند.

موهبتی با اشاره به دو بارش سیل آسای شب گذشته در زابل افزود: معابر این شهر و همچنین بنجار، چابهار، کنارک و دیگر شهر‌های استان دچار آبگرفتگی شدند، اما خسارتی نداشتیم. مدارس برخی از شهر‌هایی که آبگرفتگی شان شدید بوده و یا مدارسی که به لحاظ جنس بنا در معرض تهدید سیل بودند، تعطیل اعلام شدند تا جلوی بروز خسارت‌های احتمالی در سطح استان گرفته شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26فروردین1398 ، کدخبر: 1989750: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
باز دمشون گرم یه جایی حاضر کردند برای اینها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین