پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
رئیس دیوان محاسبات کل کشور می گوید کمک های نقدی مردم به هلال احمر زیر ذره‌بین دیوان محاسبات است.
شعارسال:رئیس دیوان محاسبات کل کشور می گوید کمک های نقدی مردم به هلال احمر زیر ذره‌بین دیوان محاسبات است.

 عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور  با اشاره به نظارت دیوان محاسبات بر حساب های سازمان هلال احمر، گفت: تمامی کمک های مردم و دولتی به مناطق سیل زده تحت نظارت دیوان محاسبات است چرا که بخشی از کمک ها مستقیم از بیت المال بوده پس مردم نگران هزینه کرد این کمک ها نباشند.

اگر مردم به نهادهای غیر رسمی پولی برای کمک به مناطق سیل زده واریز کند قابل رصد و پیگیری نیست، بنابراین بهترین مسیر برای کمک رسانی همان هلال احمر است.

وی بیان داشت: اینکه در فضای مجازی به شایعاتی در باره نرسیدن کمک های نقدی مردم به مناطق سیل زده دامن زده می شود صحت ندارد، بهترین مسیر کمک به سیل زده ها واریز کمک های نقدی به حساب هلال احمر یا سازمان های رسمی است چرا که حساب این نهاد ها زیر نظر دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است.

رئیس دیوان محاسبات گفت: اگر مردم به نهادهای غیر رسمی پولی برای کمک به مناطق سیل زده واریز کند قابل رصد و پیگیری نیست، بنابراین بهترین مسیر برای کمک رسانی همان هلال احمر است.



آذر با اشاره به ارسال کمک های ارزی از سوی کشورهای اروپایی بیان داشت: این کمک ها نیز قابل رصد و نظارت بوده، به طور مثال در جریان کمک به زلزله زده های سرپل ذهاب مشکل حقوقی برای دریافت کمک ارزی پیش آمده بود که دیوان محاسبات برای کمک به هلال احمر به موضوع ورود و مشکل را برطرف کرد.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور درد خصوص عدم ورود کمک های ارزی به کشور تاکید کرد: به دلیل اعمال تحریم ها در حال حاضر امکان دریافت کمک های ارزی نیست و این بحث با مثالی که زده ام متفاوت است، بنابراین با واریز کمک های ارزی به حساب هلال احمر، دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی نسبت به هزینه کرد آن نظارت خواهند داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار26فروردین 98، کدخبر: 423086، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین