پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۸۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
یکی از سرداران بازنشسته سپاه در اظهاراتی از استفاده نیروهای نظامی ایران از پوشش هلال احمر برای اعزام به مناطق جنگی بوسنی خبر داده است. این اظهارات در حالی مطرح شده که چندی پیش حساب های هلال احمر در جریان کمک به سیل زدگان در سراسر جهان توسط آمریکا مسدود شد.
شعارسال:یکی از سرداران بازنشسته سپاه در اظهاراتی از استفاده نیروهای نظامی ایران از پوشش هلال احمر برای اعزام به مناطق جنگی بوسنی خبر داده است. این اظهارات در حالی مطرح شده که چندی پیش حساب های هلال احمر در جریان کمک به سیل زدگان در سراسر جهان توسط آمریکا مسدود شد.

سعید قاسمی، سپاهی دیروز، خود را در جایگاه نظریه پرداز امروز می‌بیند؛ حرف‌هایی می‌زند که گاه به عواقب آن نمی‌اندیشد. زمانی جمله‌ای درباره فائزه هاشمی گفته بود که عکس آن انجام شد. زمانی دیگر روحانی را به استخر فرح حواله داده بود و منتقدانش گفته بودند رئیس جمهور را به مرگ تهدید کرده است. قاسمی یکبار آیت الله هاشمی را نیز به شمر ذی الجوشن تشبیه کرده بود. روز گذشته آخرین سخنان جناجالی سردار گذشته سپاه گفته شد: «برخی نیرو‌های نظامی سپاه در پوشش هلال احمری برای آموزش نظامی نیرو‌های مجاهدین در جریان جنگ بوسنی به این کشور اعزام می‌شدند.»

سردار سعید قاسمی در گفت‌گوی تصویری خودش از اطلاعاتی خبر داده بود که احتمالا در قالب اسرار نظامی باشد: «ما هلال احمری‌هایی بودیم که برای آموزش نظامی نیرو‌های مجاهدین رفته بودیم.»

به گفته قاسمی، کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان پوشش آن‌ها را برای آمریکایی‌ها افشا کرده است. اما ایران هیچگاه این موضوع را تایید نکرده بود تا اینکه سردار قاسمی بار دیگر روبروی دوربین قرار گرفت و جملاتی گفت که نباید!

قاسمی در این گفت‌وگو که در شبکه اینترنتی آپارات به نمایش در آمده گفته این خانم {کریستین امانپور} هم ولایتی ما، که همه سیاستمداران ما دوست دارند با ایشان صحبت کنند از آقای احمدی نژاد گرفته تا روحانی و به نظر می‌رسد یک خواهر خواندگی با مقامات دولتی ما دارند، این بی‌شرف جاسوس سی ان ان، ما را افشا کرد.

قاسمی در بخشی از اظهارات خود گفته در بوسنی در قلب اروپا اتفاقاتی افتاد. با القاعده‌ای‌ها با هم بودیم. از ما استیل گرفتند. مجاهدین از سر تا سر دنیا آمدند و یک اتفاق جدید رقم خورد و یگان‌های جهادی مسلمان تشکل شدند.



تعداد بازدید : 7

در نخستین واکنش، هلال احمر ایران به این اظهارات قاسمی پاسخ داده و در صفحه رسمی توییتر خود روز گذشته نوشت: هلال احمر هیچ گاه اجازه استفاده از نشان و لباس خود را به نیروهای نظامی نمی دهد. طبق کنوانسیون 4 گانه ژنو در مخاصمات مسلحانه بی طرفیم؛ چون کار مهم حمایت از انسانیت و کمک به غیرنظامی ها را داریم اگر فرد یا نهادی از نشان و لباس جمعیت هلال احمر ایران استفاده کرده، قطعا بدون هماهنگی بوده است.


جملات سعید قاسمی در حالی مطرح شد که در جریان سیل اخیر، آمریکا حساب‌های هلال احمر ایران در سراسر کشور را مسدود کرد. این اقدام آمریکا با انتقاد تند وزارت خارجه ایران همراه شد. محمد جواد ظریف با انتشار بیانیه‌ای در توییتر نوشت که دولت آمریکا به جای سوءاستفاده غیرمعمول و سیاست‌زده از درد و رنج انسان‌ها در حوادث طبیعی، به وضعیت مصیبت زدگان داخل آمریکا که ماه‌هاست از حوادث طبیعی رنج می‌برند، رسیدگی کند.

در حالی وزارت خارجه ایران و سایر نهادهای دیگر از فعالیت هلال احمر به عنوان نیروی تخصصی امدادرسانی غیر سیاسی سخن می‌گویند، سردار قاسمی یادش افتاده که در پوشش هلال احمر فعالیت نظامی مخفی انجام می‌داده است. باید منتظر ماند و دید هزینه این سخنان برای کشور چقدر خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد 24، تاریخ انتشار27فروردین 98، کدخبر: 171516، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین