پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
ساختمان‌ها در آینده فاقد پنجره خواهند بود و نمایشگرهای واقعیت مجازی جای آنها را خواهند گرفت.

شعارسال: «یان پیرسون، یک آینده‌شناس با سابقه دقت 85 درصد، گزارشی از آن چه می‌توانیم در سال 2045 از شرایط شهرها انتظار داشته باشیم را ارائه کرده است. پیرسون این گزارش را با همکاری Hewden، یک شرکت کرایه تجهیزات ساخت و ساز تهیه کرده است که تصویری از آن چه را در 30 سال آینده می‌توان در صنعت ساخت و ساز انتظار داشت، ارائه می‌کند. بر اساس این گزارش می‌توان دریافت با پیشرفت‌هایی که در حوزه‌هایی مانند رباتیک و هوش مصنوعی صورت گرفته است، ساختمان‌های شهری آینده هر چه بیشتر با فناوری گره خواهند خورد.

ساختمان‌ها با یک شخصیت هوش مصنوعی اداره خواهند شد. بنا بر پیش‌بینی‌های گزارش پیرسون ساکنان ساختمان قادر به صحبت با آن و ارائه درخواست‌هایی مانند تغییر دمای محیط داخلی خواهند بود.

ساختمان‌های فوق بلند همانند شهرهای کوچک عمل خواهند کرد. با توجه به تقاضای بالا و هزینه‌های بالای زمین، ساختمان‌های فوق بلند ممکن است به منزلگاه کارگران قشر کم و متوسط درآمد تبدیل شوند. آنها همانند شهرهایی کوچک با طبقات اختصاصی برای کار، فضای مسکونی و دفاتر اداری عمل خواهند کرد.

پنجره‌های ساختمان‌ها با نمایشگرهای واقعیت مجازی جایگزین خواهند شد. در فیلم «بازگشت به آینده 2» خانه آینده مارتی به پنجره واقعیت مجازی مجهز شده بود که می‌توانست به هر چشم‌اندازی تغییر کند. بنا بر گزارش پیرسون، ساختمان‌ها در آینده فاقد پنجره خواهند بود و نمایشگرهای واقعیت مجازی جای آنها را خواهند گرفت.

مردم می‌توانند پوشش‌هایی ویژه را اسپری کنند که برای جمع‌آوری انرژی خورشیدی کارایی دارند. امکان معرفی پوشش‌های خورشیدی به پیشرفت‌های نانوفناوری برای خلق مواد مبتنی بر نانوذرات بستگی خواهد داشت.

گرمایش تابشی و روشنایی هوشمند هنگامی که در حال قدم زدن در اتاق هستید، شما را دنبال می‌کنند. در آینده مسیر گرما و نور به سوی شما متمرکز خواهد شد و از این رو می‌توانید با هر میزان دما و نور که مد نظر دارید در اطراف قدم بزنید. گزارش پیرسون به جزئیات چگونگی کارکرد این فناوری اشاره‌ای نداشته اما در حال حاضر روند گسترده پژوهش و توسعه برای بهبود روشنایی دنبال می‌شود.

کارگران ساختمانی اسکلت‌های خارجی به تن خواهند کرد که امکان حمل تجهیزات سنگین را به آنها می‌دهد. در حقیقت، اکنون نیز شاهد چنین فناوری‌هایی هستیم. پاناسونیک در حال توسعه یک اسکلت رباتیک است که بلند کردن و حمل اشیا سنگین را آسان‌تر می‌کند. وزارت دفاع آمریکا نیز دو سال تا زمان رونمایی از لباس مرد آهنی خود فاصله دارد که بلند کردن اجسام سنگین را ممکن می‌کند.

مشاغل خطرناک در ساختمان‌سازی به ربات‌ها سپرده خواهد شد. گزارش پیرسون به این نکته اشاره داشته است که ربات‌ها در کنار انسان‌ها در یک سری از پروژه‌ها به کار گرفته خواهند شد و البته می‌توانند مشاغلی که با خطر بالای انفجار و ریزش آوار مواجه هستند را بر عهده بگیرند.

چاپ سه بعدی و مجموعه‌های مونتاژ ربات روند سریع ساخت و ساز را ممکن خواهند کرد. همان گونه که اشکال جدید بتن و دیگر مواد توسعه یافته‌اند، استفاده از چاپ سه بعدی در زمینه ساخت و ساز احتمالا به پیشرفت سریع این بخش کمک خواهد کرد.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30خرداد1395، کدخبر: 95033017887: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین