پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۸۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
حسین شیخ‌الاسلام در ارزیابی خود از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: اقدام اخیر آمریکایی‌ها، نسبت به اقدامات قبلی آن‌ها ریسک بالاتری دارد. اما این‌که چرا آمریکا به سمت کاری که ریسک بالاتری دارد رفته این است که اقدامات قبلی آن‌ها نتیجه‌ای نداشته است، البته ما هم متقابلاً سنتکام را تروریست اعلام کردیم.
شعار سال : یک دیپلمات پیشین کشورمان اقدام ترامپ علیه سپاه را همانند دیگر کارهای او خلاف قوانین بین‌المللی دانست و گفت: ترامپ تلاش کرد تا با این کار به نتانیاهو در انتخابات کمک کند که از سوی دیگر جناح صهیونیست هم بتواند در انتخابات به او کمک کند.
حسین شیخ‌الاسلام  در ارزیابی خود از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: اقدام اخیر آمریکایی‌ها، نسبت به اقدامات قبلی آن‌ها ریسک بالاتری دارد. اما این‌که چرا آمریکا به سمت کاری که ریسک بالاتری دارد رفته این است که اقدامات قبلی آن‌ها نتیجه‌ای نداشته است، البته ما هم متقابلاً سنتکام را تروریست اعلام کردیم.
وی با تاکید بر این‌که اقدام آمریکا علیه سپاه خلاف قوانین بین‌المللی است، گفت: این اقدام ترامپ از نظر تبلیغاتی و روانی ریسک بالاتری دارد و مانند دیگر کارهای ترامپ خلاف قواعد بین‌المللی است و ممکن است موجب افزایش تشنج در منطقه شود.
این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: ترامپ با اقدامی که علیه سپاه انجام داد، به نوعی از نتانیاهو در انتخابات اسرائیل حمایت کرد و این تصور را دارد که جناح صهیونیست بتواند در انتخابات به او هم کمک کند، بنابراین کمک او به نتانیاهو با هدف منافع شخصی و نه آمریکا بوده است.
سفیر پیشین کشورمان در سوریه افزود: ترامپ که رسماً در سخنرانی خودش کل ملت ایران را تروریست می‌دانست و آن را هم اعلام کرد، اکنون بخشی از ملت ایران که سپاه است را تروریست نامیده است، شاید از نظر روانی و سیاسی مهم باشد اما از نظر عملی این تحریم براساس قانون ۲۱۹ مهاجرت ( FTO) است که در آن قانون سه مورد حائز اهمیت است؛ نخست این‌که هیچ آمریکایی حق عضویت در این سازمان‌ها را ندارد یعنی وقتی این سازمان‌ها تروریست معرفی شدند هیچ آمریکایی نمی‌تواند عضو آن‌ها شود، دوم این‌که هیچ آمریکایی‌ نمی‌تواند هیچ فعالیت اقتصادی با این سازمان‌ها داشته باشد و مورد دیگر اینکه اعضای این سازمان‌ها اجازه ندارند وارد آمریکا شوند.
شیخ الاسلام افزود: بنابراین آنچه ترامپ اعلام کرده گنگ است، منظورش از کل سپاه چیست؟ یعنی اگر فردی در یک زمانی دوره خدمت سربازی را در سپاه طی کرده به او ویزای ورود به آمریکا را نمی‌دهند. لذا به نظر می‌رسد این مساله نوعی حالت روانی داشته باشد.
وی ادامه داد: در واقع ترامپ می‌خواهد کاری انجام دهد که اگر روزی جناح دیگری سر کار آمد، تا اندازه‌ای مسائل نهادینه باشد که نتواند آن را تغییر دهد. بنابراین این مساله یک دعوای داخلی آمریکا است، همان‌گونه که او در آغاز کار، تمام مواردی که پیش از این مسئولان آمریکایی امضا کرده بودند را نقض کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی همچنین اظهار کرد: اقدام ترامپ غیر معقول بوده و سابقه ندارد و اثرات آن را هم خود آمریکایی‌ها نمی‌دانند، از طرفی اشکال اصلی آمریکایی‌ها این است که منافع شخصی ترامپ بر منافع ملی و امنیت ملی این کشور ارجحیت دارد، ضمن این‌که مشاورینی که ترامپ در رابطه با ایران انتخاب کرده اولویت و هدف اصلی‌شان آمریکا نیست. منافقین یا بن سلمان و… همه در این‌که هدف اصلی‌شان چیزی غیر از امنیت و منافع ملی آمریکا است، مشترک هستند.
شیخ الاسلام ابراز کرد: بنابراین آمریکایی‌ها در حال حاضر نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند، برای همین است که می‌بینیم نیروی دریایی مستقر آمریکا در منطقه اعلام می‌کند که برخوردش با سپاه نسبت به قبل تفاوتی ندارد، در واقع آن‌ها وقتی از خلیج فارس یا تنگه هرمز بخواهند عبور کنند ناچارند با نیروهای ما صحبت کنند.
وی در پایان گفت: یکی دیگر از مواردی که ترامپ در سخنان خود مطرح کرد، مباحث اقتصادی بود، اما فکر نمی‌کنم تأثیر عمیقی داشته باشد، به ویژه این‌که اگر شعار امسال رهبری یعنی رونق تولید را پی‌گیری کنیم همه این توطئه‌ها بر باد فنا خواهد رفت.

شعار سال، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:28 فروردین 1398،کدخبر:98012711789،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
این اقدام ترامپ دیونگی محض است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین