پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
یاسمن فرزان، استاد پژوهشگاه دانش های بنیادی و وحید کریمی پور، استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دو تن از داوران برجسته مجلات انجمن فیزیک آمریکا در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند.

شعارسال: یاسمن فرزان، استاد پژوهشگاه دانش های بنیادی و وحید کریمی پور، استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دو تن از داوران برجسته مجلات انجمن فیزیک آمریکا در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند.

برنامه انتخاب کارشناسان و داوران برجسته انجمن فیزیک آمریکا (APS) از سال ۲۰۰۸ میلادی با هدف انتخاب و تقدیر از محققان ممتاز دنیا که نقش موثری در ارزیابی و چاپ مقالات در مجموعه نشریات این انجمن دارند، آغاز شده است.

تلاش این گروه از کارشناسان و داوران علاوه بر ارتقاء و بهبود سطح استاندارد مجلات APS به نویسندگان مقالات برای افزایش سطح کیفیت و خوانایی مقالات (حتی مقالاتی که در این مجلات چاپ نشوند) کمک می‌کند.

در حال حاضر حدود ۷۱ هزار محقق از سراسر دنیا با انجمن فیزیک آمریکا همکاری دارند که هر سال حدود ۱۵۰ نفر از این گروه انتخاب و با اهدای بورس تحقیقاتی (فلوشیپ) در APS مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتخاب این افراد بر اساس کیفیت، تعداد و زمان ارسال مقالات، بدون در نظر گرفتن عضویت در APS، کشور محل اقامت یا حوزه تخصصی انجام می‌پذیرد و افرادی که در تماس مستقیم با مرکز مجلات انجمن باشند از جمله سردبیران و اعضای هیأت تحریریه در فهرست برگزیدگان قرار نمی‌گیرند.

در سال ۲۰۱۹ نام ۱۴۳ فیزیکدانان برجسته از ۵۰ کشور دنیا در این فهرست ثبت شده که دکتر وحید کریمی پور و دکتر یاسمن فرزان، دو استاد ایرانی حاضر در این فهرست هستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری دیده بان علم ایران ، تاریخ انتشار: 28فروردین 1398 ، کدخبر:43974  www.isw.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین