پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خوارو بار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان کار مبارزه با این آفت خطرناک را از ۱۳ اسفندماه سال گذشته در شهرستان کنارک آغاز کردند.زورقی به منظور مبارزه به هنگام با ملخ صحرایی مهاجر خواستار ساخت باند‌های پروازی بیشتر برای هواپیمای سمپاش برای تداوم مبارزه با این آفت خطرناک شد.
شعار سال:رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:برای مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون ۱۱ هزار و ۶۱۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر سمپاشی شده است.

 غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خوارو بار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان به منظور ردیابی، دیده بانی و مبارزه با این آفت خطرناک ۲۷ تیم دیده بانی، هفت تیم خودرویی مبارزه و یک هواپیمای سم پاشی برای مبارزه با ملخ صحرایی توسط جهاد کشاورزی پیش بینی و کار مبارزه با این آفت خطرناک را از ۱۳ اسفندماه سال گذشته در شهرستان کنارک آغاز کردند.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های مکرر اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان تامین نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت شرایط مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی و هجوم دستجات بزرگ ملخ از شبه جزیره عربستان به سیستان و بلوچستان که خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند کرد فراهم شده است.

زورقی به منظور مبارزه به هنگام با ملخ صحرایی مهاجر خواستار ساخت باند‌های پروازی بیشتر برای هواپیمای سمپاش در مجاورت با استان هرمزگان، محدوده جازموریان و تخصیص اعتبار لازم برای تداوم مبارزه با این آفت خطرناک شد.

سیستان و بلوچستان پهناور با داشتن ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه کشاورزی، زیربخش‌های مهم، اقلیم بسیار مناسب تولید محصولات زراعی فصلی و خارج فصل (فصل زمستان)، میوه‌های گرمسیری و سردسیری، محصولات متنوع دامی، شیلات در آب‌های ساحلی و فراساحلی و منابع آبی داخلی با پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و دیگر زمینه‌ها می‌تواند تامین کننده نیاز بازار داخل و صادرات به دیگر کشور‌ها باشد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار:28فروردین 1398،کدخبر:6901635،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
ای خدا مصیبت پشت مصیبت این خوک 98 خیلی خرابکار بوده فکنم خدا کنه به میزان خرابکاریش نماد پولش هم کار کنه و پولدار بشیم پولداااااااااار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین