پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۲۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری آزمون در دوره ابتدایی حکم سم برای دانش‌آموزان را دارد و از نظر ما ممنوع مطلق و خط قرمز ما است.بطحایی گفت: مردم منتظر آثار سند تحول در تربیت فرزندانشان هستند و می‌گویند اگر تحولی اتفاق افتاد، باید وضعیت فرزندان ما بیرون از مدرسه متفاوت شده باشد، به نحوی که ادب و ایمان آنها بالا رفته باشد، خداترس‌تر شده باشند و عاطفه آنها تقویت شده و احترام به بزرگتر در آنها بالا رفته باشد، مسئولیت‌پذیرتر شده باشند و در خانه احساس مسئولیت بیشتری کنند.

شعار سال: سید محمد بطحایی در دیدار با شورای معاونین اداره کل، رؤسای ادارات آموزش و پرورش فارس و جمعی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز، با اشاره به طرح مسائل و مشکلات آموزش و پرورش توسط روسای ادارات و نمایندگان مجلس در این جلسه، گفت: تا زمانی که نگاه ما به مسائل آموزش و پرورش اصلاح نشود، قطعاً در ۴۰ سال آینده نیز کسانی که جای ما می‌آیند، همین مسائل را مرور خواهند کرد و این مشکلات در آموزش و پرورش وجود خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران آموزش و پرورش باید به راه‌های جدید برای حل این مسائل فکر کنند، بیاندیشند و به کار گیرند.

وی افزود: به دنبال حل به روش‌های قدیمی نباشیم و سند تحول آمده تا این موانع و مشکلاتی که در برابر آموزش و پرورش وجود دارد را بردارد .

بطحایی گفت: مردم منتظر آثار سند تحول در تربیت فرزندانشان هستند و می‌گویند اگر تحولی اتفاق افتاد، باید وضعیت فرزندان ما بیرون از مدرسه متفاوت شده باشد، به نحوی که ادب و ایمان آنها بالا رفته باشد، خداترس‌تر شده باشند و عاطفه آنها تقویت شده و احترام به بزرگتر در آنها بالا رفته باشد، مسئولیت‌پذیرتر شده باشند و در خانه احساس مسئولیت بیشتری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش از دو مسیر انجام می شود، گفت: محور اصلی آموزش و پرورش عمومی تربیت و پرورش است و این در حالی است که همه انرژی ما در زمینه آموزش و در سطحی ترین نوع آن یعنی حافظه‌محوری صرف می شود.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تشویق دانش‌آموزان توانمند در زمینه درسی و تلاش برای تقویت اندوخته‌های ذهنی آنها، گفت: باید مدال را به دانش‌آموزی داد که مسئولیت اجتماعی بالاتری را تمرین کرده باشد و این روح حاکم بر سند تحول بنیادین است که نقطه هدف سند تحول است.

وی مسیر اول تحول در آموزش و پرورش را تحول در محتوا عنوان کرد و گفت: برای تحقق تحول در محتوا باید موانع برداشته شود که از جمله این موانع می‌توان به برگزاری آزمون در دوره ابتدایی اشاره کرد که حکم سم برای دانش‌آموزان دارد و از نظر ما ممنوع مطلق و خط قرمز ما است.

بطحایی با اشاره به کم شدن کتاب‌های کمک درسی در سال‌های اخیر گفت: نیاز دانش‌آموزان کودکی کردن و بازی کردن در مدرسه در کنار فراگیری مطالب علمی است و آموزش مفاهیم علمی هم باید با رویکردهای تربیتی همراه باشد که از سیاست‌های آموزش و پرورش است لذا مدیران به عنوان نماینده این نهاد باید این هدف را دنبال کنند.

وی با اشاره به در اختیار قرار گرفتن دو ساعت از فعالیت‌های درسی دانش‌آموزان به مدرسه در قالب اجرای برنامه بوم در مدارس کشور گفت: با اجرای این طرح یکی از آرزوهای دیرینه آموزش و پرورش تحقق یافته و با کم کردن کتاب درسی، تلاش شده در۶ پایه تحصیلی، از چهارم ابتدایی تا نهم دوره متوسطه اول، زمینه طرح مسائل مورد نیاز دانش‌آموزان در قالب فراگیری مهارت‌های مختلف فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش محور اصلی تغییر را مدرسه‌محوری عنوان کرد و گفت: مدرسه‌محوری به معنای تفویض اختیار و ایجاد خلاقیت و نوآوری در مدرسه است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 29 فروردین 98، کد خبر: 374516، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
اینکه اجازه نمیدن بچه از مدرسه بترسن و استرس نداشته باشن کار درستیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین