پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اشتغال و توانمندسازی از اصلی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد در سال ۹۸ است و مشکل مسکن ۴ میلیون نفر را حل خواهیم کرد.

شعار سالدر نشست سی‌امین دوره همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «جوان پیشرو در تمدن‌سازی» پرویز فتاح با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال‌های اخیر گفت: در سال ۹۷ به همه اهداف و برنامه‌هایمان ازنظر بودجه و درآمدهای مردمی و سایر موارد رسیدیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: برای سال ۹۸ نیز برنامه‌های مناسبی را برای رسیدن به اهدافمان در نظر گرفتیم اما سیل را پیش‌بینی نکرده بودیم لذا در جلسه ابتدای هفته هیئت‌ امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه سیل را در اهداف سال ۹۸ قرار دادیم.

وی تصریح کرد: سعی کردیم اقتضائات و نیازهای محلی را در برنامه کاری خود قرار دهیم و نیز ۱۰ درصد از جامعه هدفمان کم کنیم. در سال ۹۵ و ۹۶ جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را به تعداد ۲۷۵ هزار نفر کاهش دادیم اما مشکلات سال۹۷ و افزایش تورم باعث شد۶۲۰ هزار نفر را به‌ طور موقت در سطح کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دهیم. باید در تمامی ابعاد با دولت، مجلس، نهادها، بانک‌ها، گروه‌های جهادی و ائمه جماعات کل کشور رفتار مناسب داشته و وحدت رویه ایجاد کنیم. لذا این وحدت رویه در ساختار درونی و بیرونی بسیار مهم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: درآمدهای مردمی ما در این چند سال افزایش داشته است. برای مثال در سال ۹۷، سی‌وپنج درصد افزایش درآمد در کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم که درمجموع دو هزار و چهارصد میلیارد تومان در این سال بوده است. آرامش حال حاضر به خاطر اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی است. سال گذشته با دانشگاه آزاد قراردادی بستیم و در این قرارداد مجتمع سوهانک را به فروش گذاشتیم و تمام پول حاصل از آن را به سمت صندوق قرض‌الحسنه آوردیم. به همین خاطر الآن وام به‌سرعت و بدون مشکل پرداخت می‌شود. تابه‌حال صندوق قرض‌الحسنه در کمیته امداد نداشتیم و بیشتر متوجه و متکی به صدقات بودیم در این خصوص علما می‌فرمایند ثواب قرض‌الحسنه ۱۸ برابر صدقه است لذا در جامعه اسلامی باید از ظرفیت قرض‌الحسنه بیشتر استفاده کنیم و این مسئله باعث حفظ کرامت انسان‌هاست.

فتاح افزود: در سال ۹۷ که دومین سال ایجاد صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی (ره) بود ۱۶۰۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به مددجویان دادیم همچنین برای سال ۹۸ این میزان به ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که مطمئناً خداوند هم لطف خواهد کرد و قرض‌الحسنه رونق خواهد یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: یک‌سوم صدقات خود را سالانه صرف امور قرض‌الحسنه می‌کنیم. در کمیته امداد امام خمینی(ره) هر نوع اخذ سود بانکی را ممنوع اعلام کردیم در سال ۹۴ که به کمیته امداد آمدم سود سپرده ۸۰ میلیارد تومانی حذف‌شده است. قرض‌الحسنه در سال ۹۷ با سود ۳ درصد بوده و در سال ۹۸ این میزان سود به صفر درصد خواهد رسید و تنها ارگانی هستیم که این‌گونه عمل می‌کنیم و مطمئن هستیم خدا هم به کارمان برکت خواهد داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دیروز با بیمه سلامت توافق‌نامه‌ای امضا کردیم و بیمه مددجویان شهری را به بیمه سلامت سپردیم این مسئله برای حفظ کرامت افراد نیازمند و مددجویان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین برای گرفتن جهیزیه سقف تعیین نکردیم؛ جامعه هدف ما مشکل رهن و اجاره نیز ندارند و مشکل مسکن چهار میلیون نفر را نیز در سال ۹۸ حل خواهیم کرد. اشتغال و توانمندسازی از اصلی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است. برای تقویت اشتغال تاکنون ۲۰۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت کردیم و امسال به ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد. قسط وام‌ها را افراد تحت پوشش به‌خوبی پرداخت کرده‌اند اما افرادی که وام‌های میلیاردی از بانک‌ها می‌گیرند این‌گونه نیستند.

فتاح گفت: در زلزله کرمانشاه متعهد شدیم ۵ هزار و ۴۰۰ منزل افتتاح کنیم و در اسفندماه سال ۹۷ تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ منزل افتتاح، تجهیز و ساخته شد و به لطف خدا با سرعت، نکات فنی و مجوز این کار را پیش بردیم و حتی بعد از زلزله ۶ ریشتری حتی یک‌خانه ترک برنداشت. تمام لوازم‌خانگی سیل‌زدگان تأمین می‌شود و منازل افراد هم ساخته خواهد شد. تا دیروز یک‌صد و ۱۶ میلیارد تومان، مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای سیل‌زدگان کمک کرده‌اند. در ۴ مرحله، مبلغ چهار میلیارد تومان توسط رهبر معظم انقلاب برای کمک به سیل‌زدگان به کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت‌شده است. نگاه رهبری به کمیته امداد و اعتمادشان مورد مباهات ماست، ما نیز خود را سرباز ولایت می‌دانیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: تنها ارگانی هستیم که جامعه هدفمان را مشمول بیمه حوادث کردیم و تعداد افراد بیمه‌شده حوادث چهار میلیون نفر است. به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سیل اخیر آسیب دیدند، ۳۵ میلیون تومان جهت ساخت خانه و ۱۵ میلیون تومان جهت خرید لوازم خانه کمک می‌شود.

فتاح در پایان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد به تعهداتمان در کمک به سیل‌زدگان عمل می‌کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی تاریخ انتشار29فروردین 98، کد خبر: 374635، www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین