پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
رئیس قوه قضاییه خطاب به دولت مستکبر امریکا که جلوی کمک رسانی به سیل زدگان کشورمان را گرفت بیان کرد: اخم و لبخند امریکایی ها هیچ اثری در روحیه ملت ایران ندارد و جوانان انقلابی و باشرافت ما همه گره ها و موانع پیش رو را با اقتدار و توکل بر خدای متعال برطرف می کنند.

شعار سال: آیت الله سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در نشست شورای هماهنگی بحران استان خوزستان در استانداری خوزستان افزود: ایران کشوری مقتدر و مستقل است و با داشتن جوانان ارزشمند و انقلابی که در جریان یاری رسانی به سیل زدگان برای کشور افتخار آفریدند قادر خواهیم بود با اتکال و اتکا به خداوند ، اعتماد به نفس و بهره گیری از داشته های خود همه مشکلات را از سر راه برداریم.

وی گفت: شما(امریکایی ها) تصور نکنید اگر جلوی حساب های ما را گرفتید ما لنگ می شویم ، این کشور با استفاده از ظرفیت های عظیم ملی به خصوص نیروی انسانی کارآمد همه خلاء ها را با توکل بر خدا پر می کند و آنچه می ماند روسیاهی برای امریکا خواهد بود.

آیت الله رئیسی در ادامه گفت: ملت ایران در امدادرسانی و حادثه سیل اخیر نشان داد در سختی ها در کنار هم هستند و با وجود اختلاف سلیقه ها ، یکپارچه و متحد می شوند و این یک درس بزرگ است.

وی به حضور پررنگ و مخلصانه نیروهای ارتش و سپاه در یاری رسانی به هموطنان آسیب دیده از سیلاب اشاره کرد و گفت: زمانی که (امریکا)سپاه را تروریست خطاب می کند همین سپاه در صف اول و در کنار سختی ها می ماند و بدون فوت وقت به کمک مردم آسیب دیده می شتابد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه گفت: سیل اگر چه تلخی هایی داشت و واقعا' غم انگیز بود ولی حضور آحاد ملت ایران و گروه های جهادی و بسیج ، طلاب و دانشجویان در مناطق آسیب دیده یک جلوه مثال زدنی و اخلاص را نشان داد و همین در کاهش آلام مردم سیل زده بسیار تاثیر داشت.

وی عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده خوزستان را مطلوب توصیف کرد و افزود: مقام معظم رهبر در روزهای نخست حادثه سیلاب با دلسوزی تاکید داشتند که همه مردم به خصوص نیروهای مسلح برای کمک رسانی آماده باشند.

** بازسازی مناطق سیل زده و بازگشت مردم به زندگی عادی

رئیس دستگاه قضایی بازسازی مناطق سیل زده و بازگشت سریع مردم به زندگی عادی را اولویت بعدی پس از پایان امداد و نجات خواند و در ادامه بر پرداخت غرامت به آسیب دیدگان ناشی از سیلاب در کوتاه تری زمان ممکن تاکید کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه به طور قطع همه خسارت های سیل اخیر قابل جبران نیستند اظهار داشت: باید دغدغه های مردم در استان های سیل زده برطرف شود که هم اکنون پرداخت غرامت و بازگشت به زندگی عادی مهمترین دغدغه مردم است.

وی 'بازنگاهی' به مساله حوادث طبیعی با رویکرد کاهش خسارات و تقویت زیرساخت ها ، پدافند غیرعامل و پیش بینی و پیشگیری را از اهم اقدام های مهم پس از فروکش کردن سیلاب عنوان کرد افزود:بازنگاهی حتما' لازم است تا بتوانیم در حوادث پیش رو نه منفعل ، بلکه یک 'کنش گر' فعال باشیم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد آسیب شناسی حوادث یک موضوع مهم است و همه ما را باید دغدغه مند کند تا در آینده شاهد این حجم خسارت به مردم نباشیم.

وی با بیان اینکه ما نباید دغدغه نزول رحمت و باران و خسارت را داشته باشیم تاکید کرد: اگر زیرساخت ها را مثل برخی کشورها که حتی از کشور ما بیشتر بارندگی دارند ولی آسیبی متوجه آنان نیست فراهم کنیم این باران خوب و مایه برکت است.

** سازمان بازرسی مسئول بررسی سیلاب های اخیر

رئیس دستگاه قضا در این نشست که جمعی از نمایندگان مردم خوزستان در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، استاندار خوزستان و مسئولان ارشد این استان حضور داشتند گفت: سازمان بازرسی مسئولیت بررسی علل و عوامل موثر در سیلاب چند استان را برعهده گرفته است.

وی گفت: سازمان بازرسی یک کار نظارتی توام با استدلال در موضوع سیلاب اخیر انجام خواهد داد و این به نفع کشور است تا بتوانیم از مسایل و حوادث آینده پیشگیری یا حداقل حجم خسارات را کاهش دهیم.

رئیس دستگاه قضایی در سفر یک روزه به خوزستان در همایش خانواده های معظم شهدا ، عشایر و مسئولان استان و شورای قضایی و قضات دادگستری خوزستان در اهواز سخنرانی کرد.

آیت الله رئیسی عصر روز پنجشنبه از مناطق سیل زده شادگان بازدید کرد و به صورت اتفاقی با سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که مشغول کمک رسانی به مناطق روستایی سیل زده این منطقه بود دیدار کرد و در جریان ابعاد سیلاب در این منطقه قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه صبح روز پنجشنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد و مورد استقبال استاندار خوزستان و آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان ، دادستان اهواز و رئیس کل دادگستری خوزستان قرار گرفت.

در فروردین ماه سران سه قوه به صورت جداگانه از مناطق سیل زده خوزستان بازدید کرده و در جریان روند امداد و نجات مناطق درگیر سیلاب قرار گرفتند.

طبق برنامه قرار است حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 31فروردین برای دومین بار درماه جاری از مناطق سیل زده خوزستان بازدید کند.

طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 250روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب مهیب و ویرانگر قرار گرفتند.

مناطقی از 12شهرستان خوزستان گرفتار سیلاب شدند ولی بیشترین حجم خسارات متوجه شهرستان دشت آزادگان شده که بیش از 42هزار هکتار از مزارع آماده برداشت گندم ، جو ، کلزا و صیفی جات آن به زیر آب رفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 30فروردین 98، کد خبر: 83284055، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
آیت الله رئیسی یک امید تازه ای در مردم برای برقراری عدالت در کشور ایجاد کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین