پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
تحقیقات جدید نشان می‌دهند که فضانوردان برای محافظت از چشم‌ها و دیدشان باید از عینک‌های شنا در ماموریت‌های آینده خود استفاده کنند.

شعارسال:تحقیقات جدید نشان داده که فضانوردان برای محافظت از چشم‌های خود باید از عینک شنا استفاده کنند.تحقیقات جدید نشان می‌دهند که فضانوردان برای محافظت از چشم‌ها و دیدشان باید از عینک‌های شنا در ماموریت‌های آینده خود استفاده کنند.

براساس گزارش «تک‌تایمز»، فضانوردان ممکن است در پروازهای فضایی طولانی مدت، به دلیل کاهش فشار در فضا، تغییراتی را در چشم و دیدشان تجربه کنند.

طبق این مطالعه جدید، 75 درصد از فضانوردان پس از بازگشت از ماموریت ایستگاه فضایی بین‌المللی با تغییراتی در اعصاب چشم‌شان مواجه شدند. محققان می‌گویند، این تغییرات نامطلوب می‌تواند حتی سال‌ها پس از فرود بر روی زمین نیز ادامه داشته باشد.

براساس این گزارش، «اسکات» فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی و همکارانش برای حل این مشکل از عینک‌های شنا استفاده کردند و حرکات ورزشی را نیز انجام دادند. آنها تصور می‌کنند که استفاده از عینک شنا می‌تواند به کاهش برخی اثرات نامطلوب چشم در پروازهای طولانی‌مدت فضایی کمک کند.

محققان می‌گویند که این مطالعه نیاز به تکرار در پروازهایی فضایی دارد تا مشخص شود که آیا عینک‌های شنا می‌توانند در افزایش فشار، ایمن و موثر باشند یا خیر.

گفتنی است؛ این یافته‌ها برای فضانوردانی که به ماموریت‌های طولانی‌مدت فضایی و خصوصا ماموریت‌های آینده در مریخ می‌روند، بسیار مهم است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:31 فروردین 1398 ، کدخبر:13980131000289 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین