پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
یک فوق تخصص قرنیه گفت: امروزه مراجعه به چشم پزشکان به علت استفاده بیش از حد از موبایل و لپ تاپ زیاد شده است. زیرا استفاده مداوم از این وسایل باعث خشک شدن چشم می‌شود.

شعارسال:یک فوق تخصص قرنیه گفت: امروزه مراجعه به چشم پزشکان به علت استفاده بیش از حد از موبایل و لپ تاپ زیاد شده است. زیرا استفاده مداوم از این وسایل باعث خشک شدن چشم می‌شود.

حسین محمد ربی درباره مراجعه بیماران به چشم پزشک به علت استفاده زیاد از موبایل و لپ تاپ افزود: افرادی که خیلی زیاد از موبایل و کامپیوتر و لپ تاپ استفاده می کنند در بسیاری از مواقع دچار مشکلاتی در گردن و شانه هم می شوند و امروزه توصیه می شود ابزار یا مانیتور دقیقا رو به روی چشم قرار بگیرد. در گذشته توصیه می شد که مانیتور در سطح پایین تری از چشم قرار داده شود تا شخص دچار خشکی چشم نشود. افراد هنگام کار با کامپیوتر و لپ تاپ باید به صورت مداوم پلک بزنند و همچنین تمرکز از روی مانیتور را به جاهای دیگر و نقطه های دور منتقل و همچنین برای جلوگیری از خشک شدن چشم می توانند از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنند.

وی ادامه داد: خشکی چشم باعث می شود که تحمل برای مطالعه و کار کم شده و همچنین بینایی تار شود. همچنین ممکن است عیب های انکساری چشم تشدید شود، البته این موضوع هنوز تایید شده نیست.

شایع‌ترین علت مراجعه به چشم پزشکان

محمد ربی بیان کرد: شایع ترین علت مراجعه مردم به چشم پزشکان، عیوب انکساری چشم است که این افراد نیاز به عینک دارند. بعد از این موضوع افرادی به چشم پزشک مراجعه می کنند که بیماری هایی مثل سوزش، خارش و خشکی چشم دارند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بعد از این موارد، مردم به دلیل آب مروارید به چشم پزشک مراجعه می کنند که این بیماری نیز یکی از شایع ترین بیماری های کل بدن انسان است. امروزه جراحی آب مروارید با تکنولوژی جدید انجام می شود.

این چشم پزشک افزود: پس از این موارد، بیماری های چشمی به علت دیابت قرار دارد و 50 درصد بیماران در درمانگاه دیابت، بیمارانی هستند که به علت ابتلا به دیابت دچار بیماری شبکیه شدند. توصیه می شود افرادی که مبتلا به دیابت هستند به صورت مرتب برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنند.

وی بیان کرد: همچنین بخشی از بیمارانی که به چشم پزشکان مراجعه می کنند، افرادی هستند که انحراف چشم دارند که این موضوع بیشتر در کودکان اتفاق می افتد. انحراف به داخل یا خارج و تنبلی چشم از جمله این موارد است. بیمارانی که دچار مشکل در پلک و مجاری اشکی هستند، بیمارانی که دارو مصرف می کنند و به علت اثر دارو نیز به چشم پزشک مراجعه می کنند. طیف مراجعه کنندگان به چشم پزشک از نوزاد تا کهن سالان گسترده است.

آب سیاه کور کننده، اما قابل پیشگیری است

این فوق تخصص قرنیه درباره بیماری آب سیاه اظهار کرد: گروه دیگری از بیماران، افرادی هستند که چشم آنها آب سیاه دارد. شیوع آب سیاه در ایران زیاد نیست، اما این بیماری بالقوه کور کننده، ولی قابل پیشگیری است. آب سیاه هیچ علامتی ندارد. شناسایی این بیماری با غربالگری انجام می شود و افراد بالای 40 سال باید برای غربالگری این بیماری مراجعه کنند. همچنین توصیه می شود افرادی که زمینه بیماری گلوکوم در خانواده آنها وجود دارد یا ضربه به چشم داشتند یا دچار نزدیک بینی و دوربینی شدید هستند به چشم پزشک مراجعه کرده تا برای آب سیاه غربالگری شوند.

کودکان در چه سنی توسط چشم پزشک معاینه شوند

توصیه می شود کودکان در سن 3، 5 و 7 سالگی حتما توسط چشم پزشک معاینه شوند و پس از آن و در دوره بلوغ اگر مشکلی داشتند به چشم پزشک مراجعه کنند. همچنین افرادی که زمینه بیماری های چشمی در خانواده دارند نیز برای معاینه چشم به چشم پزشک مراجعه کرده و معاینه شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری ایران پزشک، تاریخ انتشار: 31فروردین 1398 ، کدخبر:11381 www.iranmd.com،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
به نظرم بنا به نیازهای روز چون استفاده از این وسایل زیاد شده باید پوششی برای مانیتورها تعبیه بشه برای محافظت از چشم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین