پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۶
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه امیدواریم لایحه حمایت از محیط بانان طی چند ماه آینده تصویب شود گفت: در حال حاضر دغدغه سازمان محیط زیست احتمال ایجاد گرد و غبار ناشی از خاک‌های ریزدانه به جا مانده از رسوبات سیل است.

شعارسال: عیسی کلانتری در دیدار با رییس جمهور، با بیان اینکه تاثیر سیلاب‌ها بر محیط زیست کشور چندان خسارت بار نبوده است، گفت: دغدغه سازمان محیط زیست احتمال ایجاد گرد و غبار ناشی از خاک‌های ریزدانه به جا مانده از رسوبات سیل است.

وی همچنین بر پیگیری و حل موضوع گرد و غبار در استان سیستان و بلوچستان، به عنوان اولویت دولت و سازمان محیط زیست تاکید و اظهار کرد: با توجه به دغدغه رییس جمهور برای تخصیص مناسب حق‌آبه‌ها از جانب وزارت نیرو در حال حاضر تالاب‌های غرب و جنوب غرب کشور پر آب شده‌اند و ۲۵ تا ۳۰ درصدی تالاب‌های سیستان و استان فارس آبگیری شده‌اند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه درباره مدیریت و دفع مناسب پسماندها با توجه به حذف بودجه یک میلیارد دلاری پیشنهادی دولت توسط مجلس در بودجه ٩٧ و عدم ارائه آیین نامه لازم برای استفاده از اعتبار هزار میلیارد تومانی توسط وزارتخانه های ذیربط در سال گذشته، گفت: تلاش‌های انجام شده در این زمینه صرفا توسط اقدامات جاری شهرداری‌ها بوده و به توجه بیشتر مجلس و دولت در این زمینه نیاز داریم.

کلانتری در ادامه این جلسه ضمن اعلام‌ بهبود چشمگیر شاخص‌های کیفی هوا در تهران و سایر کلانشهرها، اقدامات انجام شده درباره برنامه پایش فراگیر، تداوم پایش صنایع آلاینده و ایجاد هماهنگی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های ذیربط را توضیح داد و از همکاری وزارت نفت و شهرداران این شهرها تقدیر کرد.

وی همچنین گزارشی از وضعیت محیط بانان سازمان و روند تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی مطرح و درباره تصویب این لایحه طی چند ماه آینده ابراز امیدواری کرد و در ادامه پیشرفت روند احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست، رییس جمهور پس از استماع این گزارش با ابراز خرسندی و تقدیر از تلاش‌های انجام شده در سازمان محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه و ارتقای مطلوب وضعیت هوای کلانشهرها و تهران، بر لزوم حفاظت جدی از زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده کشور و رسیدگی به وضعیت محیط بانان تاکید کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 31فروردین1398 ، کدخبر: 98013113618: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
نگرانم با اینهمه دغدغه چه میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین