پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
پروژه قره داغ زنجان به عنوان یکی از پروژه های آرمان گرایانه است که هنوز برای اجرای آن تصمیمی از سوی مدیریت استان نگرفته شده است.

شعار سال: پروژه مجموعه تفریحی گردشگری قره داغ در قالب تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن و استاندار هفتم آبان ماه سال گذشته به امضا رسیده است،هر چند اقدامات قبلی این طرح از سال های قبل آغاز شده است اما بدون ابلاغ و با توجه به توانمندی بنیاد مسکن برخی فعالیت های این پروژه آغاز شده است.

مدیرپروژه قره داغ زنجان اظهار داشت: پروژه تفریحی و گردشگری قره داغ با رویکرد بوم گردی روستایی است که می خواهد منطقه تفریحی، گردشگری و توریستی برای جذب گردشگری در مقیاس ملی ایجاد کند.

نصر می گوید: این پروژه در مساحتی بالغ بر 42 هکتار در کریدور گردشگری شمال غرب کشور در ضلح جنوبی زنجان احداث می شود که برای برگزاری جشنواره های روستایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه می دهد: از نظر دید و منظر وجود باغات جنوبی، پل های تاریخی از جمله پل میربهاء الدین،سردار و سید محمد، زنجانرود،حسینیه اعظم،دسترسی های مناسب برای شهر،عدم مشکلات ترافیکی و رفت و آمدهای گردشگری این پروژه را اجرایی می کند.

مدیر پروژه قره داغ زنجان خاطرنشان می کند: این محل برای برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های موقت در سطح استانی و کشوری تدارک دیده شده است.

نصر با بیان اینکه اجرای مسکن الگو بوم گردی با اقلیم های مختلف استان و کشور از دیگر اهداف اجرای این طرح است، افزود: ایجاد چشم اندازهای روستایی و غرفه های فروش، تشکیل بافت روستایی برای در آمد زدایی مردم روستایی در قالب این طرح پیش بینی شده است.

وی می گوید: فاز یک پروژه طراحی شده است و مشاوران مشخص شده اند و قرار است تفاهم نامه به دستگاه های اجرایی برای تسریع در اجرای این پروژه ارسال شود.

شهردار زنجان نیز با موازی کار دانستن اجرای این پروژه با پروژه منابع طبیعی زنجان در همان نقطه از شهر، اظهار داشت: ضرورت انجام کار در این مقطع زمانی جای سئوال دارد .

معصومی با بیان اینکه این گونه ایده پردازی بلند پروازنه 40 سال مردم زنجان را درگیر کرده است و چیزی عاید مردم نشده است،افزود: در همان منطقه منابع طبیعی زنجان محلی را تامین کرده است که شرایط اجرای این پروژه را دارد.

معصومی می گوید: رودخانه زنجانرود با همه ظرفیت ها با کلی از لجن رها شده است و هنوز کار مهمی برای پاکسازی آن انجام نشده است.

وی با بیان اینکه 137 هکتار در همان منطقه شهر و به فاصله بسیار کن،منابع طبیعی دارای زمین است که تحویل شهرداری شده است،افزود: دنبال سرمایه گذار برای اجرای این طرح هستیم.

شهردار زنجان برضرورت ارائه طرح توجیهی برای اجرای پروژه ها تاکید کرد و گفت: باید چنین پروژه هایی با رعایت اصول لازم حل شود.

گفتنی است، پروژه قره داغ زنجان هنوز در وضعیت اجرا قرار ندارد و قرار است استانداری زنجان با بررسی این طرح، در صورت نیاز، این پروژه را جزو 40 پروژه مهم استانی اجرا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا، تاریخ 31 فرودین 98، کد مطلب: 10651: www.mojerasa.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین