پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
با اجراي پروژه تقاطع غيرهمسطح استقلال، نماي ورودي شمال اصفهان متحول خواهد شد.
شعارسال: ميدان استقلال كه در شمالی‌ترین نقطه از شهر اصفهان واقع شده‌ که به جهت قرارداشتن در مسیر یکی از دانشگاه‌های معتبر اصفهان به میدان دانشگاه صنعتی نیز معروف است، در طول سال همواره به علت عبور گردشگران، دانشجویان، ترانزیت سوخت از پالایشگاه و حمل مواد معدنی و سنگ به کارخانجات از موقعیت استراتژیکی برخوردار مي باشد اما متأسفانه سال‌هاست که علاوه بر مشکلاتی که برای ساکنین محله‌های مختلف میدان استقلال یک طرح مشترک بین منطقه ۲ و ۱۲ است، که دارای ۳پل روگذر ، ۳ پل زیرگذر و مسیر حرکت قطار شهری بین دو پل که از سمت خیابان امام خمینی (ره) به شاهین شهر ساخته می‌شود.

آن وجود دارد، محل تصادفات مرگبار برای گردشگران و خودروهای عبوری از این میدان است. در اين راستا ساماندهي اين ميدان در دستور كار شهرداري قرار گرفته است.

ارديبهشت سال جاري پس از تكميل طراحي‌ها كلنگ احداث تقاطع غيرهمسطح استقلال بر زمين زده شد و قرار بود اين طرح طي 2 سال انجام شود اما با تدابير شهردار جديد اصفهان قرار است با فعاليت شبانه روزي اين طرح تا نيمه اول سال آينده تكميل شود.

* ميدان استقلال از تقاطع هاي بزرگ حلقه چهارم ترافيكي است

ایرج مظفر در اين باره گفت:میدان استقلال یک طرح مشترک بین منطقه ۲ و ۱۲ است، که دارای ۳پل روگذر ، ۳ پل زیرگذر و مسیر حرکت قطار شهری بین دو پل که از سمت خیابان امام خمینی (ره) به شاهین شهر ساخته می‌شود.

وي تصريح كرد: نمای بسیار زیبا و ویژه‌ای در اين محدوده به عنوان مهم‌ترین ورودی‌ شهر اصفهان پيش بيني شده است.

وی تاکید کرد: میدان استقلال یکی از تقاطع‌های بزرگ طرح بزرگ حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان است که ضمن اینکه قرار است به یکی از میدان‌های ورودی شهر که با ترافیک سنگین و در نتیجه آلودگی هوا مواجه است، تبدیل شود، آغازی خواهد شد تا طرح بزرگ حلقه چهارم ترافیکی اصفهان روی ریل اجرا قرار بگیرد.

مظفر با اشاره به اینکه میدان استقلال میدانی به طول ۸۰۰ متر در ضلع شمالی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال طراحی است که با ادغام میدان استقلال نماد زیبایی را از شهر اصفهان پیش روی افرادی که وارد اصفهان می‌شوند، قرار خواهد داد.

سال‌ها به علت اجرای وجود تاسیسات سنگین از جمله شبکه اصلی آب و فاضلاب به تاخیر افتاده بود گفت: اجرای طرح میدان استقلال هم روند رو به پیشرفتی دارد و در آینده‌ای نه چندان دور به بهره برداری می‌رسد.

به گفته معاون عمرانی شهردار اصفهان با وجود اینکه برنامه زمانبندی اجرای طرح میدان استقلال ۲۴ ماهه بوده است، اما در تلاشیم که این طرح را طی مدت ۹ ماه آینده به بهره برداری برسانیم که البته هم اکنون از این برنامه ۲ درصد جلو‌تر هستیم.

وی تصریح کرد: ساخت میدان استقلال با توجه به آزادسازی‌ها و هزینه جابه جایی تاسیسات حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

معاون عمران شهردار اصفهان گفت: میدانی به طول ۸۰۰ متر در ضلع شمالی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال طراحی است که با ادغام میدان استقلال نماد زیبایی را از شهر اصفهان پیش روی افرادی که وارد اصفهان می‌شوند، قرار خواهد داد.

مظفر با بیان اینکه ساخت میدان استقلال با توجه به آزادسازی‌ها و هزینه جا به جایی تاسیسات حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، می‌گوید: طرح‌های بزرگی برای جابه جایی تاسیسات آب، گاز، مخابرات، فاضلاب و برق در دست اقدام است و هم اکنون تمام شرکت‌های تاسیساتی در میدان در حال فعالیت هستند و جابه جایی بزرگ‌ترین تاسیسات آبرسانی شهری در حال انجام درختان مسیر طرح هم در‌‌ همان ابتدای کار، جابه جا و در زمین دانشگاه صنعتی کاشته شده است، از طرفی قرار است در ازای درختانی که به ناچار قطع شده‌اند، ۵ درخت نيز کاشته شود است.

وی بیان کرد: در کنار سایر تاسیسات، بزرگ‌ترین تاسیسات آبرسانی شهر اصفهان که ۷۰ درصد آب آشامیدنی را منتقل می‌کند، در مسیر طرح میدان استقلال قرار دارد و همین موضوع اجرای طرح میدان استقلال را تاکنون به تاخیر انداخته بود.

* زيباسازي و نورپردازي پروژه استقلال مطابق با فرهنگ و تمدن ايران اسلامي

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه این تقاطع در ورودی شهر اصفهان قرار دارد، تصمیم بر این است که زیباسازی، طراحی و نور‌پردازی پل‌های آن متناسب با این کلانشهر، به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشد.

محمد رضا برکت تاکید کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح استقلال یکی از ابرطرح‌های شهر اصفهان است که طی مدت ۱۴ سال گذشته به علت معضلات زیاد از نظر وجود تاسیسات مهم در اين محدوده، به تاخیر افتاده بود.

* درختان مسير پروژه استقلال در دانشگاه صنعتي كاشته مي شود

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت : تاکنون ۹۰ درصد اراضی مسکونی و تجاری در منطقه ۲ در مسیر این طرح آزادسازی شده است.

محمد حسين جعفري فشاركي افزود: درختان مسیر طرح هم در‌‌ همان ابتدای کار، جابه جا و در زمین دانشگاه صنعتی کاشته شده است، از طرفی قرار است در ازای درختانی که به ناچار قطع شده‌اند، ۵ درخت نيز کاشته شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار: 3 آبان 1394، کد خبر: - ، www.imna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین