پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۷۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مجری قانون دولت است، باید طرح‌هایی تهیه و تبدیل به قانون شود که امکان اجرایی داشته باشد. دولت برای بهتر عملیاتی و بهتر اجرایی کردن طرح مقابله به مثل با آمریکا اعلام نظر کرد، انشاءالله امیدوارم آنچه که نهایی می‌شود مطابق با مصالح و منافع کشور باشد.
شعارسال: حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی با اشاره به بررسی جزئیات طرح مقابله به مثل با آمریکا و هوشیاری مجلس نوشت: «برخی با بزرگنمایی به دنبال افزایش تنش هستند؛ قرار نیست مملکت نظامی شده یا تنگه هرمز بسته شود. پیشنهادهای افراطی و احساسی رای نمی آورند».

حسینعلی امیری درباره طرح مقابله به مثل با آمریکا به خبرآنلاین گفت: زمانی که ترامپ دست به اقدام نابخردانه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زد، با واکنش‌های داخلی مواجه شد. دیدیم که گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی به دفاع از سپاه برخاستند و انسجام و همدلی خاصی در داخل کشور برای حمایت از سپاه شکل گرفت.

وی افزود: درواقع اقدام ترامپ، کل کشور را بسیج کرد تا از سپاه دفاع کنند. به طبع دولت، شورای عالی امنیت ملی و مجلس‌شورای اسلامی نیز واکنش‌هایی را نشان دادند. بر همین اساس نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی طرح های دو فوریتی و سه فوریتی را تهیه کردند. همگی آن طرح ها در مجلس جمع‌آوری و نهایتا طرحی دو فوریتی تهیه شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آن‌چه در چنین شرایطی اهمیت دارد، اقدام براساس مصالح و منافع کشور است، یادآور شد: از آنجا که طرح تهیه شده برای اقدام متقابل نسبت به آمریکا نیاز به کار کارشناسی دقیق‌تری در مجلس داشت، آقای لاریجانی آن را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داد تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نمایندگان دولت در زمان بررسی طرح مقابله به مثل با آمریکا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند، مجموع نظرات و پیشنهادات، تبدیل به پیش‌نویس طرح شد و به صحن علنی مجلس آمد. روز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه کلیات این طرح به تصویب رسید و دولت هم موافق بود. وزیر دفاع به نمایندگی از دولت در مجلس حضور داشت و صحبت کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: البته طرح مقابله به مثل با آمریکا در جزئیات نیاز به بررسی های کارشناسی دقیق تری دارد که رئیس مجلس برای این منظور طرح را به کمیسیون مربوطه ارجاع داد، یکی دو ماده این طرح باید دقیق تر شود. دولت از اول با این طرح موافق بود و آن‌چه به تصویب مجلس شورای اسلامی و به تایید شورای نگهبان برسد و تبدیل به قانون شود، دولت آن را اجرا خواهد کرد.

امیری درباره کمک دولت به مجلس برای تدوین و تصویب قانون عملیاتی برای اقدام متقابل نسبت به آمریکا بیان کرد: اظهارات نمایندگان دولت در مجلس از ناحیه اعضای کمیسیون شنیده شد. باید طرح‌هایی تهیه و تبدیل به قانون شود که امکان اجرایی داشته باشد. مجری قانون دولت است در جهت بهتر عملیاتی و بهتر اجرایی کردن این طرح نمایندگان دولت اظهارنظر کردند، انشاءالله امیدوارم آن‌چه که نهایی می‌شود مطابق با مصالح و منافع کشور باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 1251659 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
با این توانایی دولت در اجرا تقریبا هیچ طرحی امکان تبدیل شدن به قانون رو نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین