پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
اوضاع عجیب آب و هوایی که مدتی است بر کشورمان حاکم شده ظاهرا تمامی ندارد، چراکه پیش بینی‌های هواشناسی حکایت از ورود دو جبهه بارشی در روز‌های آتی به کشورمان دارد که اولی قرار است مناطق شمال غربی کشورمان را به دمای صفر درجه ببرد و زمستانی کند و دومی احتمالا به وقوع سیلاب‌هایی در مناطق شمال شرقی تا جنوب کشور منجر خواهد شد!
شعارسال: همزمان با فروکش کردن آب در بخش‌هایی از استان خوزستان و بازگشت مردم به روستاهایشان در مناطق سیل زده، نگرانی‌های جدیدی توجه همگان را به خود جلب می‌کند؛ نگرانی‌هایی گاه مهم‌تر از تلاقی مد اکبر و سیلاب در آبادان و خرمشهر.

با فرارسیدن اردیبهشت ماه، گرمای هوا رو به افزایش گذاشته و تابستان زودرس در نقاط گرمسیری کشورمان خودنمایی می‌کند. گرمایی که کمک حال بزرگی برای تبخیر آب‌های جمع شده در استان خوزستان خواهد بود، اما قادر به رفع مشکل از بیخ و بن نیست.

این را هشدار‌های بهداشتی نشان می‌دهد که تاکید دارد راکد شدن آب‌های به دام افتاده در سطح زمین‌ها و مزارع و مجاورت شهر‌ها و روستاها، بستر مناسبی برای رشد بیماری‌ها و انگل‌ها و حشرات است و سلامت مردم را تهدید می‌کند. سلامت مردمی که هنوز برخی شان از خطر سیلاب هم رهایی نیافته اند.

اوضاع و احوال عجیبی که ظاهرا تمامی هم ندارد چراکه پیش بینی‌های هواشناسی حکایت از ورود دو جبهه بارشی در روز‌های آتی به کشورمان دارد که اولی قرار است مناطق شمال غربی کشورمان را به دمای صفر درجه ببرد و زمستانی کند و دومی احتمالا به وقوع سیلاب‌هایی در مناطق شمال شرقی تا جنوب کشور منجر خواهد شد!

هشدار درباره تردد از جاده آبادان-ماهشهر

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۲:۲۶

سرگرد بهنام طیبی، رئیس پلیس راه آبادان امروز در جمع خبرنگاران به حجم بالای آبگرفتگی و سیلاب در جاده آبادان ــ اهواز اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام هشدار به رانندگان که از این جاده گذر نکنند اما متأسفانه برخی از رانندگان همچنان این مسیر را برای تردد انتخاب می‌کنند.

وی با ابراز این‌که رانندگان خاطی نیروهای امدادی را دچار مشکل کرده‌اند، بیان کرد: امروز و روزهای گذشته چندین خودرو در سیلاب گیر افتادند که با کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کردند. آب در اطراف جاده به حجم بالایی رسیده اما از طریق سیل‌بندها هنوز در جاده نفوذ نکرده است.

وی با یادآوری پر بودن جاده شادگان دارخوین از روان‌آب‌ها خاطرنشان کرد: رانندگان برای سفر به شادگان مسیر سه‌راهی خور دورق را به‌ عنوان جاده جایگزین انتخاب کنند.

۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه ناشی از سیل

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۶

به گزارش تسنیم، علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از یکی از اردوگاه‌های اسکان اضطراری اهواز با اشاره به امدادرسانی به 450 هزار نفر در سطح کشور در سیل اخیر اظهار داشت: 220 هزار نفر اسکان اضطراری شده‌اند.

وی با اشاره به استقرار 140 هزار نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری بر اثر وقوع سیلاب بیان کرد: سیل اخیر با توجه به برآوردهای اولیه باعث خسارت 40 هزار میلیارد تومانی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور به تخریب منازل مسکونی مناطق سیل‌زده بر اثر سیلاب اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: ساکنان این منازل در اسکان‌های اضطراری مستقر شده‌اند و برای بازگشت‌ آنها مقدمات بازسازی و بهسازی باید انجام شود.

موج باران و برف در راه کشور

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۷

ترکیب دو موج بارشی از سمت خلیج فارس و ابر‌های بالاتر از فردا موجب بارش‌های خوبی در کشور می‌شود. اصغری، کارشناس هواشناسی با اعلام این مطلب گفت: شمال غرب نشینان کشور منتظر برف باشند بطوری که در استان‌های اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی، کردستان دما به زیر صفر می‌رسد. همچنین برای امروز در شمال شرق کشور، استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرانه‌های دریای خزر و شمال غرب انتظار وقوع رگبار‌های خفیف و پراکنده را داریم.

به گزارش صداو سیما، این کارشناس هواشناسی با اشاره به احتمال جاری شدن رواناب‌ها به شکل نقطه‌ای و محلی گفت: در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، کرمان، شمال هرمزگان، ​بخش‌هایی از یزد، ​خراسان جنوبی بارش‌ها قابل توجه خواهد بود. یکی از هسته‌های بارش در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی مستقر می‌شود و بارندگی خوبی برای گلستانی‌ها هم ظاهر خواهد شد.

وی افزود: برای خوزستان، ایلام و کرمانشاه بارش‌ها قابل توجه نخواهد بود، اما آب‌های جنوبی به دلیل وزش باد مواج می‌شوند و صاحبان شناور‌های سبک حتما به این نکته توجه کنند.

ادامه امدادرسانی هلال‌احمر به سیل‌زدگان

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۸:۰۱

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: از تاریخ 25 اسفند 97 لغایت 30 فروردین 98 در 31 استان کشور بیش از 3400 شهر، روستا و محورهای کوهستانی به 602هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از 290هزار نفر اسکان اضطراری داده و 8345 نفر توسط نیروهای امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند. در این روزها 4809 دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از 57هزار و 7 مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از 21هزار نیروی عملیاتی در قالب 5165 تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از 785هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی 915 ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال 2802 از امدادگران و نجاتگران اقدام کرده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: امدادرسانی در ایلام، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.

برخی مناطق خرمشهر در معرض خطر هستند

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۸:۰۰

عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شامگاه جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: در منطقه نزدیکی سه راه جفیر شب گذشته سیل بند شکسته شد و این شکستگی که عرضش تنها یک متر بود و می‌شد با ۵۰ تا ۱۰۰ گونی رفع شود حالا به خاطر اهمال سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی حالتی بحرانی به خود گرفته است.

به گزارش مهر، وی افزود: آب از طریق این شکستگی کوچک نفوذ و تا نزدیک جاده امام جعفر صادق (ع) پیشرویی کرده که باعث نا آرامی مردم آن منطقه نیز شده که خواهان همکاری تمام دستگاه‌ها برای رفع این شکستگی و جلوگیری از پیشروی بیشتر آب هستیم.

نماینده مردم خرمشهر، از مینوشهر به عنوان دیگر نقطه در معرض تهدید در شهرستان خرمشهر یاد کرد و گفت: در جزیره مینو نیز منطقه بحرانی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت. تا زمانی که خاکریز در مینوشهر برداشته نشده بود مینوشهر را خطر خاصی تهدید نمی‌کرد اما اکنون خاکریز برداشته شده و منطقه در معرض خطر است. خواهان تقویت هرچه بیشتر سیل بندها مینوشهر با کمک جهاد نصر و منطقه آزاد هستیم.

نماینده مردم خرمشهر همچنین به نحوه احداث برخی سیل بندها ایجاد شده توسط شهرداری خرمشهر در محدوده شهری انتقاد کرد و گفت: نهرهای احداث شده در محدوده نهر ۳ تا ۵ روستای محرزی خرمشهر در عمل سیل بند نیست و باید تحکیم و تعریض شوند. تحکیم سیل بندهای انهار ۳، ۴، ۵، مقابل شهرداری قدیم خرمشهر و مسدود کردن انهار در منطقه پوزه کعبی ها را نیز خواستاریم.

سامری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص لزوم تبادل اطلاعات میان ایران و عراق درباره دبی رودخانه‌های سیلابی عراق، اظهار کرد: وزارت نیرو و خارجه ایران اطلاعاتی در رابطه با سیلاب آمده از سوی عراق در دست ندارند و این امر به این دلیل است که عراق هم اطلاعاتی خاصی ندارند و استاندار بصره تنها از احداث سیل بندی که مانع ورود آب دجله و فرات به اروند می‌شود، سخن گفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 893413 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
اگه تجهیزات لازم و مدیریت بحران داشتیم اینقدر خسارت وارد نمیشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین