پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم برخورد با مدیرانی که با شعار کاهش مشکلات مردم، کاهش اموال بیت المال را نشانه می روند تاکید کرد.

شعارسال: الهه راستگو، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگرچه دستگیری از نیازمندان به کرات در آیات قرآن اشاره شده و حتی سرزنش خدا در روز قیامت مهمترین نتیجه برای بی توجهان به آن ذکر شده اما متاسفانه علی رغم این تاکیدات دینی با آمار و ارقام قابل تاملی درخصوص نیازمندان مواجهیم.

وی تعداد خانوده های نیازمند تهرانی را بیش از 200 هزار خانوار ذکر کرد و افزود: این در حالی است که در همین شهر تهران بیش از این رقم، میلیاردرهایی زندگی می کنند که در صورت اطعام و تحت پوشش قرار دادن یک خانواده هیچ اتفاق و ضرر بزرگ اقتصادی و مالی در خصوص اموال و داراییشان صورت نمی پذیرد.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانها مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه نباید منتظر فرصت برای کمک بود افزود: اگرچه در ماه مبارک رمضان و یا برخی مناسبتهای مذهبی شرایط بیشتری جهت کمک به افراد بی بضاعت فراهم می شود اما واقعیت آنست که با توجه به افزایش فقر در جامعه که شاید شرایط اقتصادی موجود و یا بیکاری مهمترین دلیل آن باشد با مصادیق بی شماری در شهر و جامعه روبروییم که تنها لازم است دستی به سویشان دراز شود.

راستگو در ادامه به عملکرد سازمانهای مردم نهاد و خیریه ها در راستای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: افزایش آمارها و ارقام افراد بی بضاعت از یک سو و عدم حمایت از سازمانهای مردم نهاد از سوی دیگر پوشش صد درصدی افراد نیازمند را غیر ممکن ساخته و براین اساس دولت با برنامه ریزی اصولی و حذف برخی مصارف غیر ضرور باید شرایط بهتر را برای این افراد فراهم سازد.

وی بروز فقر را بنابر علل متفاوت دانست و اظهار داشت:گسترش آمار جرم و جنایت،آسیبهای اجتماعی، بی سوادی،عقب ماندگی فرهنگی، مرگ و میر به عنوان نتایج و مظاهر فقر هر جامعه ای را دچار چالش خواهد ساخت و بر این اساس لازم است کمک به نیازمندان که همان اولین مرحله پیشگیری از وقوع جرم و جنایت و ارتقاء امنیت است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از شهر تهران جز یارانه و یا مستمری کمیته امداد از هیچ درآمد دیگری برخوردار نیستند افزود: اینکه چه شده این بخش از شهروندان تهرانی امروز دچار این وضعیت شده اند یک مسئله است و چرایی پابرجایی وضعیت نابسامان اقتصادی آنها مسئله دیگری است که باید به آن پاسخ داد.

راستگو بخشی از آمار نیازمندان تهرانی را مرتبط با افرادمهاجر، بی هویت و عدم برخوردار از اسناد هویتی نظیر شناسنامه و کارت ملی عنوان کرد و افزود: این گروه حتی از دو منبع درآمد حداقلی گروه قبل محروم اند و بر این اساس نمی توان ادعا نمود فردی که هیچ درآمدی ندارد و به دلایلی هم تاکنون شناسایی نشده مرتکب جرم و خطا نشده و در معرض آسیبهای اجتماعی نباشد.

وی در ادامه به اخبار منتشر شده درخصوص دریافتی بسیار بالای برخی مدیران دستگاههای دولتی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که برخی از افراد جامعه به نان شب محناج اند و خرید نان قسطی به رویه ای برای این افراد تبدیل شده و تعداد بی شمار دیگر نیز در شرایط اقتصاد مقاومتی چرخه زندگی خود را به سختی می گذرانند زیبنده نیست مدیرانی که با شعار کاهش مشکلات مردم به دستگاهها ورود یافته اند با بی تفاوتی تمام تنها نظاره گر مشکلات آنها باشند و کاهش اموال بیت المال را نشانه روند.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه مناصب و جایگاههای حقوقی فرصتی برای به حداقل رساندن چالش ها ی مردم است نه ثروت اندوزی خاطرنشان کرد: قطعا فقدان و یا نظارت حداقلی مهمترین دلیل بروز چنین تخطی اقتصادی است و مسئولین امر علاوه بر پاسخ به چرایی این نظارت ضعیف باید جبران گر حقوق تضییع شده مردم باشند.

راستگو خاطرنشان کرد: شایسته است دستور رییس جمهور برای پیگیری این موضوع تنها منحصر به دستور نشده و با برکناری مدیران خاطی روبرو شویم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 31خرداد1395، کدخبر: 188290: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین