پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
فواید گریه و اشک ریختن بسیار است. گریه یکی از بهترین راه ها برای نابود کردن استسرس و اضطراب است. سموم بدن را دفع می کند و پوست را سرحال.از فواید دیگر گریه برای چشم و ... باخبر شوید.

شعار سال: فواید گریه را می دانید یا اینکه شما هم فکر می کنید گریه برای سلامتی مضر است؟ درست است که غم و اندوه عامل بیماری و پیری است اما فراموش نشود که گریه در حد معمول با دفع سموم بدن موجب سلامت بدن و پوست می شود.تحقیقات نشان داده است که گریه هم می تواند برای سلامت خوب باشد، اگر چه تعداد فواید گریه کردن نسبت به فواید خندیدن کم تر است اما قطعا همان تعداد هم نباید نادیده گرفته شود. باید گفت کهاگر جلوی اشک های خود را بگیرید این امر منجر به آسیب رساندن به خود است. همانطور که شما هم می دانیدعمل گریه کردن اجازه می دهد تا احساسات و تنش ها سرکوب شوند که این امر به از بین بردن استرس، افسردگی و به بهتر کردن خلق و خو کمک می کند.گریه عملی طبیعی، سالم و شفا بخش است.

هرفرد قادر به ریختن 10 اونس اشک و 30 گالن در سال را دارد. این اشک ها می توانند اساسی، اشک رفلکسی و یا روانی و احساسی باشند. اگرچه اشک های حاصل از احساسات حجم بالایی از استرس را دارند، اما باعث آسودگی عنبیه و انتقال این احساس به دیگران را دارد.

فواید گریه کردن و اشک ریختن

گریه کردن البته به اندازه بدن را به آرامش می رساند اما این فواید تنها به رفعغم و رسیدن به آرامش ختم نمی شود و فواید بسیار دیگری دارد که به شرح زیر است.

فواید گریه برای دفع سموم بدن

گریه علاوه بر اینکه ذهن و احساس افراد را پاک می کند قادر به پاکسازی سموم نیز می باشد. اشک هایی که توسط استرس تولید می شوندبه بدن کمک می کنند تا از مواد شیمیایی افزایش دهنده کورتیزول خلاص شوند. گفتنی است که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در گریه های احساسی حاوی پرولاکتین پروتئین و هورمون آدرنوکوتیکو هستند که در د را کاهش می دهد. گریه مانند ادرار و تعریق باعث حذف مواد سمی و محصولات زائد بدن می شود.

تاثیر مثبت گریه کردن برای سلامت چشم

فواید گریه کردن برای چشم

اشک هایی که توسط غدد اشکی تولید می شوند باعث باز شدن دید می گردند. زمانی که غشای چشم دپار کم آبی می شود از کیفیت بینایی کاسته خواهد شد، لذا اشک باعث شستشوی سطح چشم شده و مانع از دست دادن آب غشای آن می گردد.

فواید گریه از بین بردن استرس

اشک قادر است بهتر از هر گونه داروی ضد افسردگی خلق و خو را بهبود بخشد. طبق مطالعات به عمل آمده گریه کردن باعث تسکین روح و خلق افراد می شود. افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی و خلقی ممکن است کمتر اثرات مثبت گریه را تجربه کنند.

یک گریه خوب می تواند احساس آسودگی را به فرد انتقال دهد، حتی اگر شرایط بد همچنان باقی مانده باشد.نکته قابل توجه این است که گریه هورمون های استرس و سموم را از بدن رها کرده و باعث کاهش تنش می گردد.

مارتین روان درمانگر معتقد است که گریه یک جایگزین سالم و مناسب برای مشت زدن به دیوار به شمار می رود و مانع از مشکلاتی می شود که سلامت جسم را تهدید می کند. لذا اشک ریختن یک راه امن و موثر برای مقابله با استرس است.

هنگامی که ما دچار استرس هیجانی می شویم، مغز و بدن ما شروع به تولید ترکیبات شیمیایی و هورمون های خاصی می کند. گریه کردن کمک می کند تا این ترکیبات شیمیایی زائد که نیازی به آنها نیست از بدن حذف گردند.

اشکهای احساسی در واقع مواد سمی که در پی استرس هیجانی در خون تجمع می یابند را از بدن دفع می کند.اشکهای احساسی سطح منگنز بدن را کاهش می دهند. این مواد معدنی بروی خلق و خو تاثیر مستقیم می گذارد. غلظت منگنز اشک احساسی 30 برابر بیشتر از منگنز موجود در سرم خون است.

هورمون هایی که پس از استرس در بدن انباشته م یشوند به حد سطح سمی رسیده و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و دیگر فرآیندهای بیولوژیکی می شوند. اشک های احساسی به عنوان دریچه اطمینان برای قلب عمل می کنند.همچنینگریه در کاهش و جلوگیری از بیماری های مرتبط با استرس موثر می باشد.

باید بدانید که هنگامی که گریه سرکوب می شود، هیجانات رها نمی شوند و خصایص شخصیتی مخرب همچون پرخاشگری بروز می کنند.

به باور دانشمندان سرکوب و امتناع از گریه کار معقولی نیست. اما برخی افراد که پس از مورد انتقاد قرار گرفتن، مشاجره با دوستان، مواجهه با ناکامیهای کوچک فورا شروع به گریستن می کنند، باید به روانشناس مراجعه کنند. چرا که معمولا علت اصلی این نوع گریه ها اعتماد بنفس پایین و یا مشکلات روانی مزمن در فرد بوده و بایستی فرد تحت درمان قرار گیرد.

گریه یک ابزار برقراری ارتباط است یک زبان جهانی برای درخواست کمک و حمایت اجتماعی.گریه کمک می کند به آزاد سازی آندورفین ها به جریان خون. آندورفین ها ترکیبات شیمیایی ای هستند که باعث بهبود خلق و خو و تسکین درد می شوند.

فواید گریه کردن برای پوست

بعد از نکاتی که از فواید گریه کردن برای دفع سموم بدن و کاهش استرس گفته شد به راحتی می توان فهمید که دو عامل مهم در پیری و از بین رفتن زیبایی پوست با گریه مناسب رفع خواهد شد و پوست به طبع به زیبایی خواهد رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نمناک، تاریخ 2 اردیبهشت 98، کد مطلب: 980200388: www.namnak.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین