پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۰۳۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷
تولید نفت در ونزوئلا به رکورد پایین جدیدی سقوط کرد و این کشور را که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است، برای نخستین بار در پنج سال اخیر به واردات واداشت.

شعارسال: تولید نفت ونزوئلا در مارس تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا و قطعی برق که فعالیت میادین نفتی، خطوط لوله و بنادر را مختل کرد، به پایین یک میلیون بشکه در روز سقوط کرد که پایین‌ترین میزان در ۱۶ سال گذشته بود. شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا یک محموله نفت از نیجریه خرید که نخستین واردات نفت از سال ۲۰۱۴ بود.

تقریباً یک میلیون بشکه نفت سبک و شیرین آگبامی که اوایل آوریل بارگیری شد، روز سه شنبه تخلیه شد. این محموله ممکن است به جبران کاهش تولید داخلی ونزوئلا کمک کند. شرکت PDVSA می‌تواند از نفت سبک تر برای رقیق کردن نفت فوق سنگین و قابل صادرات کردن آن استفاده کند.

نفتی که با این نفت سبک مخلوط می‌شود، به عنوان Merey ۱۶ شناخته می‌شود که گرید صادراتی اصلی ونزوئلا است و در محاسبه قیمت سبد نفتی اوپک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق آخرین آمار رسمی، تولید این گرید نفتی در فاصله سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ نیمی کاهش یافته و به ۳۱۳ هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آخرین باری که ونزوئلا نفت وارد کرد در سال ۲۰۱۴ بود که نفت الجزایر را برای ترکیب با نفت فوق سنگینی که به Blend ۱۶ معروف بود، استفاده کرد. شرکت PDVSA در پی اختلاف با شرکت نفتی دولتی سوناترک الجزایر و شکایت پالایشگاه‌های آمریکایی، تولید این گرید نفتی را ادامه نداد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1398 ، کدخبر: 472773: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین