پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون در بیش از ۵۰ درصد از سطح باغات استان اردبیل بر اثر سرما خسارت وارد شده است.نیکشاد از باغداران استان خواست در صورتی که باغات خود را به سیستم‌های حرارتی تجهیز کرده اند آن‌ها را همچنان تا رفع کامل سرما فعال نگه دارند.
شعار سال : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون در بیش از ۵۰ درصد از سطح باغات استان اردبیل بر اثر سرما خسارت وارد شده است.

خلیل نیکشاد، عصر امروز در بازدید از باغات خسارت دیده از بارش برف مشگین شهر اظهار کرد: با توجه به استمرار شرایط نامساعد جوی بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی استان و تداوم سرما احتمال وقوع و افزایش خسارت وجود دارد.

وی افزود: لازم است باغداران استان اردبیل با توجه به اطلاعیه‌های فنی و کارشناسی مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به جلوگیری از خسارت جدی‌تر و بیشتر به باغات میوه اقدامات توصیه شده و پیشگیرانه را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس برآورد‌های اولیه در حدود ۵۰ درصد از سطح باغات دچار خسارت شده است و با توجه به اینکه با استناد به اطلاعیه‌های فنی سازمان هواشناسی استان این توده هوای سرد طی روز‌های آتی نیز در استان فعال خواهد بود به همین دلیل برآورد دقیق و تکمیلی میزان خسارت پس از برآورد‌های تکمیلی اعلام خواهد شد.

نیکشاد از باغداران استان خواست به توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان باغبانی و ترویج به دقت گوش دهند و در صورتی که باغات خود را به سیستم‌های حرارتی تجهیز کرده اند آن‌ها را همچنان تا رفع کامل سرما فعال نگه دارند و با سوزاندن سرشاخه‌های بجا مانده از هرس درختان و کاه و کلش و ایجاد دوده‌های گسترده درجه حرارت محیط داخلی باغات خود را در سطح بالا نگه دارند تا به این وسیله میزان خسارت را به حداقل ممکن برسانند.

فرماندار مشگین شهر نیز با بیان اینکه این آمار هنوز قطعی نمیباشدتصریح کرد با خارح شدن توده هوای سرد در دوروز آینده میزان دقیق خسارت وارده اعلام خواهد شد.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما،تاریخ انتشار:3اردیبهشت1398،کدخبر:81081،sabalanema.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین