پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۳۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: با شناسایی و تخصیص منابع مورد نظر، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آماده اجرای پروژه‌های بزرگ آموزشی نظیر ایجاد کارگاه‌های مهارت آموزی و در نظر گرفتن آموزش‌های ویژه و خاص بر اساس اولویت مختلف استان‌هاست.
شعارسال: سلیمان پاک سرشت صبح امروز در نشست با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اردبیل اظهار داشت: با شناسایی و تخصیص منابع مورد نظر، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آماده اجرای پروژه‌های بزرگ آموزشی نظیر ایجاد کارگاه‌های مهارت آموزی و در نظر گرفتن آموزش‌های ویژه و خاص بر اساس اولویت مختلف استان‌هاست.

به گفته وی با تعامل دو جانبه با استانداری‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای تا کنون در استان‌های ایلام و گیلان نمونه‌هایی از پروژه‌های مشترک اجرایی شده و در هفته آتی نیز تفاهم نامه مشترک در استان فارس اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: جهت گیری و نیاز آموزشی استان‌های مختلف کشور باید مشخص شود تا با شناسایی مزیت‌های هر منطقه متناسب با نیاز موجود آموزش‌های تخصصی ارائه گردد.

پاک سرشت ادامه داد: تمهیدات لازم در استان‌های مختلف کشور برای شکل گیری شورای مهارت و کمک به تدوین سند آموزشی که تسهیل‌گر مسیر اشتغال و ارتقای آموزش‌های مهارتی است اتخاد خواهد شد.

وی در ادامه با قدردانی از حمایت نمایندگان مردم در مجلس برای حمایت از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، افزود: با تصویب قانون نظام جامع آموزشی و تربیتی فنی و مهارتی مرتبط کردن نیازهای جامعه با آموزش‌های روز به شکل عملیاتی پیاده‌سازی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متذکر شد: کلیدی‌ترین تحول در برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاصی شدن درآمدهای حاصل از آن بود تا نتیجه اعتماد کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس در پیاده سازی این قانون به زودی مشخص شود.

پاک سرشت میدان دادن بیشتر به جامعه جوان و دیدن سهم آنان در مدیریت دستگاه‌ها که منجر به افزایش مشارکت در اجتماع خواهد شد را یک ضرورت دانست و افزود: آنچه که جامعه انتظار آن را دارد ارائه فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌ها به شیوه ملموس و شفاف بوده تا امید آفرینی در جامعه به شکل مورد انتظاری تحقق یابد.

وی اضافه کرد: کشانده شدن آموزش‌ها به سمت نیازهای جامعه و افزایش علاقه مندی جوانان به آموزش‌های مهارتی از جمله راه‌های ایجاد امید در جامعه بوده تا در فرایند کارآفرینی و ایجاد تولید پایدار به شکل مناسبی به وظیفه خود عمل کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در مقطعی از زمان از آموزش‌های فنی و مهارتی غفلت کردیم، افزود: افزایش توجه‌ها به آموزش‌های مهارتی و تعامل تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون در پیشبرد اهداف این مجموعه مهم از جمله ضرورت‌ها است.

به گفته پاک سرشت، کار و کارگر منشأ امید و رونق و بهبود وضعیت اقتصادی کشور بوده و جایگاه و ارزش والای این قشر از جامعه باید همیشه محفوظ بماند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور کارگران را سربازان میدان سخت اقتصادی دانست و افزود: با ارتقای آموزش‌ها و نیازسنجی مناسب از مهارت‌های آموزشی می‌توان به خروجی روشنی در افزایش اشتغال و ورنق تولید دست یافته و تحقق این موضوع از مهمترین اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما ، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: ۴۷۲۴۷۴ ، www.sabalanema.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین