پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
رئیس انجمن علمی پویایی‌شناسی گفت: برای پیشرفت ایران در رشته پویاشناسی باید به سمت توسعه منابع این رشته و در دسترس قرار دادن آن‌ها حرکت کنیم.

شعارسال: رئیس انجمن علمی پویایی‌شناسی گفت: برای پیشرفت ایران در رشته پویاشناسی باید به سمت توسعه منابع این رشته و در دسترس قرار دادن آن‌ها حرکت کنیم.

علی نقی مشایخی، رئیس کنفرانس ملی انجمن ایرانی پویاشناسی سیستم ها در افتتاحیه این کنفرانس که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ضمن اشاره به اهمیت زیاد رشته پویاشناسی به علت پیچیده شدن مسائل، گفت: عواملی که از تعامل و ارتباط بین حوزه‌های مختلف به وجود می‌آید، به دلیل پیچیدگی و پویایی‌ها نیازمند یک نگرش سیستماتیک است، بدون توجه به آموزه‌های حوزه سیستماتیک نمی‌توان علل مسائل را پیدا کرد و درنتیجه سیاست‌گذاری‌ها تاثیر نخواهد داشت.

مشایخی ضمن ابراز خوشحالی از رواج تدریس رشته پویاشناسی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: این کنفرانس‌ها زمانی تاثیرگذارند که فضایی سازنده داشته باشد و به ارائه دهندگان کمک کنند به سمت تکمیل و ارائه بهتر کارها حرکت کنند.

وی در ادامه به توضیح این رشته پرداخت و اظهار کرد: پویاشناسی از صنعت شروع شد و برای تغییر رفتار شهری به شهرها راه پیدا کرد و سپس وارد حوزه‌های کشاورزی و محیط زیست شد. در حقیقت هر پدیده‌ای که در حال تغییر است، برای درک پیچیدگی‌ها نیازمند ساختاری سیستماتیک و پویا است.

رئیس این کنفرانس در پایان با بیان اینکه اخیراً شاهد تالیف و ترجمه کتاب‌های زیادی در این رشته بودیم، گفت: ما باید به سمت توسعه مطالب و مدارک این رشته حرکت کنیم تا منابع آن را در دسترس علاقه‌مندان این رشته قرار دهیم و به رشد رشته پویاشناسی در ایران کمک کنیم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار : 4اردیبهشت 98، کد خبر:98020402364 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
حقا حرف درستی زده شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین