پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
رئیس سازمان حج و زیارت از صرفه‌جویی ۵۶ میلیون ریال سعودی در حج ۱۳۹۸ به نفع حجاج ایرانی خبر داد.وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به دنبال برگزاری حجی آرام و راحت برای زائران هستیم،

شعار سال: علیرضا رشیدیان پیش از ظهر امروز در جمع زائران اعزامی تهران به سرزمین وحی گفت: حج نماد وحدت، اتحاد و همدلی مسلمانان است و همه باید به بعد فرهنگی و سیاسی این فریضه مهم توجه کنیم.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به دنبال برگزاری حجی آرام و راحت برای زائران هستیم، تصریح کرد: به همین منظور تمامی توان خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائران عرضه کنیم تا مشکل کمتری در اعزام داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت از کاهش هزینه‌های و مدیریت آن در بخش‌های مختلف حج و زیارت خبر داد و یادآور شد: امسال هزینه سفر برای هر زائر ایرانی بین ۲۱ تا ۲۸ میلیون تومان اعلام‌ شد که این هزینه‌ها بر اساس نوع کاروان‌ها و امکاناتشان متفاوت است.

وی با اشاره به برخی مشکلات اسکان زائران در مدینه منوره تصریح کرد: تلاش کردیم تا بهترین مراکز اقامتی را برای زائران ایرانی فراهم کنیم؛ اما به دلیل ساخت و سازی که در شهر مدینه منوره صورت می‌گیرد با کمبود هتل مناسب روبه‌رو هستیم از این‌ رو ممکن است برخی زائران در این شهر با این مشکل روبه‌رو شوند؛ لذا امسال مدت اقامت زائران در مدینه منوره ۶ روز و پنج شب تعیین‌شده است.

رشیدیان به دو نوع بیماری رایج میان زائران اشاره کرد و گفت: فشارخون و دیابت در میان زائران شیوع زیادی دارد به همین دلیل با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در وعده‌های غذایی این موضوع را لحاظ کردیم تا زائران عزیز دچار مشکل نشوند.

وی به افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مشکل ارزی که برای زائران وجود دارد و همچنین بی‌کیفیت بودن کالای خارجی، به زائران توصیه کردیم که برای خرید سوغات در ایران اقدام کنند، به همین منظور سایتی برای زائران در نظر گرفته‌شده که به‌صورت آنلاین می‌توانند خریدشان را انجام دهند و کالای مورد نظر را در درب منزل تحویل بگیرند.

رئیس سازمان حج و زیارت به آمار زائران ایرانی در حج تمتع ۱۳۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: امسال بیش از ۸۵ هزار نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند که حدود ۸۱ هزار نفر آن زائر و مابقی عوامل اجرایی هستند؛ اما بیشتر آمار زائران اعزامی به حج تمتع به بانوان اختصاص‌یافته است و بیش از ۴۴ هزار نفر زائران زنان هستند.

وی مدت‌ زمان حضور زائران ایرانی در عربستان را بین ۲۸ تا ۳۵ روز اعلام و تصریح کرد: زائران به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در مدت حضورشان در سرزمین وحی بهترین استفاده را ببرند، بنابراین ضروری است که زائران حتماً قبل از سفر آمادگی لازم را داشته باشند.

رشیدیان با اشاره به فعالیت رسمی دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان گفت: خوشبختانه دفتر نمایندگی حج جمهوری اسلامی ایران در عربستان فعالیت خود را آغاز کرده است که از برکات فعالیت این دفتر عملیات اجاره مسکن حج تمتع است که در مقایسه با سال گذشته ۵۶ میلیون ریال اجاره مسکن کاهش قیمت داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی تاریخ انتشار6 اردیبهشت 98، کد خبر: 376485، www.ana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
0
به پول ما فکنم عدد خیلی بزرگی باشه بازم خوبه مرحبا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین