پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
دومین همایش ملی پژوهش های قرآنی با امتیازات ویژه فراخوان داد، در همین راستا مصاحبه ای با آقای محمد کرمی نیا، دبیر علمی همایش ملی پژوهش های قرآنی، ترتیب دادیم که این مصاحبه را در زیر می خوانید.
شعار سال: دومین همایش ملی پژوهش های قرآنی با امتیازات ویژه فراخوان داد، در همین راستا مصاحبه دبیر علمی همایش ملی پژوهش های قرآنی ، آقای محمد کرمی نیا با پایگاه خبری تحلیلی شعار سال در ادامه خواهد آمد.

*توضیحی از همایش ملی پژوهش های قرآنی بفرمایید که چندمین سال برگزاری آن می باشد و همچنین توسط چه نهاد هایی در حال برنامه ریزی و پایه گذاری می باشد؟

بسم‏الله الرحمن الرحيم و به نستعين و هو خير ناصر و معين. «رَبِّ أدْخِلْنِى مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأخْرِجْنى مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِّى مِن لَّدُنكَ سُلْطَناً نَّصِيراً»
عرض سلام و ادب دارم خدمت یکایک خوانندگان محترم
همایش ملی پژوهش های قرآنی، امسال دومین دوره ی آن شروع گردیده است و این همایش توسط پژوهشگران جوان قم و تهران معاونت محترم پژوهش حوزه علمیه سفیران هدایت امام خامنه ای حفظه الله و با همکاری های علمی و پژوهشیِ انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق(ع) تهران و ... در پروسه فراخوان و دریافت آثار می باشد.

*محورهای این دوره از همایش به چه صورتی می باشد؟

دومین همایش ملی پژوهش های قرآنی با محورهای زیر آماده دریافت آثار پژوهشگران محترم می باشد.
1)    پژوهش های دینی
2)    تبلیغات و ارتباطات دینی
3)    اخلاق و عرفان
4)    فقه
5)    فلسفه
6)    علوم اجتماعی و فرهنگی
7)    علوم سیاسی
8)    روانشناسی
9)    مدیریت و حسابداری
10)    اقتصاد
11)    حقوق
12)    تاریخ و جغرافیا
13)    علوم تربیتی و رفتاری
14)    حکمت اسلامی
15)    کلام اسلامی
16)    علوم قرآنی
17)    حدیث
18)    مطالعات قرآنی
19)    اخلاق اسلامی
20)    الهیات و معارف اسلامی
21)    ادیان
22)    مذاهب
23)    علوم اجتماعی
24)    پژوهش های میان رشته ای
البته این موضوعات کلی می باشند و پژوهشگران محترم می توانند در موضوع مورد پژوهش خود ریز تر شوند و به نگارش موضوعی خاص بپردازند و فقط ما در این زمینه، به عناوین کلی موضوعات اکتفاء کرده ایم و انشالله خود پژوهشگران حیطه پژوهشی خود را انتخاب نمایند.

*آیا امتیازات ویژه ای نیز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته اید؟

بله خداروشکر ؛ البته این امتیازات در دور اول همایش ملی پژوهش های قرآنی نبود ، که به حول و قوه الهی موفق شدیم در این دوره از همایش به آن ها دست یابیم. انشاءالله که بتوانیم گامی مفید در پیشبرد اهداف جامعه قرآنی کشور و علل الخصوص بحث پژوهش های قرآنی برداریم.
امتیازات ویژه این دوره از همایش عبارتند از :
-    چاپ مقالات در مجلات علمی مورد تأیید وزارت علوم
با عقد قراردادهایی از طرف دبیرخانه همایش ملی پژوهش های قرآنی، تعداد 9 مجله معتبر علمی با نمایه سازی isc و سیویلیکا در اختیار همایش قرار گرفت و فهرست مجلات نیز در سایت همایش آمده است و گفتگوهای ویژه ای مابین دبیرخانه همایش و دبیرخانه مجلات علمی صورت گرفت و مقرر شد که داوری زودهنگام به جهت تشخیص چاپ و نمایه سازی مقالات در مجلات به صورت فوری انجام گیرد و مقالات به صورت ماهنامه در مجلات علمی به چاپ برسند.
-    چاپ  مقالات پژوهشگران به صورت کتاب با مجوز در تیراژ 500 جلد
با عقد قراردادهایی از طرف دبیرخانه همایش ملی پژوهش های قرآنی و تعدادی انتشارات معروف در تهران، مقرر شد تا پژوهشگرانی که به فرض تعداد 3 مقاله یا بیشتر در یک زمینه خاص، مثلا کلامی یا فقهی یا ... به دبیرخانه همایش ارسال می نمایند، در صورت تشخیص و صلاحیت های لازم، مقالات پژوهشگر به صورت کتاب، با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ فیپا، شابک و ... در تیراژ 500 جلد به زیور طبع آراسته گردد.
•    چاپ پایان نامه ها و طرح های پژوهشی به صورت کتاب
آن دسته از شرکت کنندگان محترمی که پایان نامه های علمی یا طرح های پژوهشی خود را به دبیرخانه ارسال می نمایند، در صورت تشخیص و صلاحیت های لازم، آثار آن ها به صورت کتاب، توسط انتشارات مختلفی، به صورت قانونی و با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ فیپا، شابک و ... به چاپ می رسند.
•    داوری زود هنگام و گواهی ارائه مقاله
با پیگیری های به عمل آمده و افزایش تعداد داوران دومین دوره همایش ملی پژوهش های قرانی، در صورت درخواست شرکت کنندگان مبنی بر صدور گواهی زود هنگام یا داوری پیش از موعود، این امکان نیز در این دوره فراهم می باشد.
*در مورد چگونگی نحوه ارسال و همچنین تاریخ های مهم این همایش نیز بفرمایید؟
آخرین مهلت ارسال مقالات 20 خرداد ماه 1398 می باشد و لازم به ذکر است که این تاریخ به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. پژوهشگران محترم برای ارسال آثار خود می تواند از طریق سایت همایش به نشانی www.pqconf.ir اقدام نمایند یا آثار خود را با مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی تمامی نویسندگان، مقطع تحصیلی، عنوان : پایان نامه/مقاله/کتاب/طرح پژوهشی، دانشگاه محل تحصیل، شماره تماس، شماره پیام رسان های ارتباطی) به ایمیل دبیرخانه به نشانی pazhuhesh_qurani@yahoo.com یا از طریق شبکه های اجتماعی به شماره تلفن دبیرخانه (0916951196) ارسال نمایند.
در ضمن در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد، پیشنهاد می تواند همه روزه از ساعت 11 تا 16 عصر با دبیرخانه همایش به شماره  09169511096 تماس حاصل فرمایید.

*در صورتی که سایر نهادها، دانشگاه ها، مراکز علمی، پژوهشی و ... بخواند به حامیان همایش اضافه گردند یا همکاری های علمی و پژوهشی با همایش داشته باشند، این امکان فراهم است؟

بله اتفاقاً مایه افتخار همایش ملی پژوهش های قرآنی می باشد، در همین راستا دبیرخانه همایش ملی پژوهش های قرآنی از تمامی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، انتشارات، مجلات علمی، ماهنامه ها، فصل نامه ها، مراکز وابسته علمی، مدارس و ... دعوت به همکاری های علمی، معنوی و ... می نماید، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و همکاری با دبیرخانه، همه روزه در ساعات 11 تا 16 با تلفن 09169511096 تماس حاصل فرمایند.

*آیا پیش نشست ها یا نشست های علمی با موضوعات مختلف قرآنی و علمی نیز در دستور کار خود دارید؟

یکی از اهداف همایش همین بحث نشست های علمی می باشد و انشاءالله این نشست ها در دانشگاه ها و مراکز علمی سراسر کشور توسط دبیرخانه همایش ملی پژوهش های قرانی برگزار خواهد شد و موضوعات این نشست ها نیز برنامه ریزی گردیده است و همه در محور و راستای قرآن کریم خواهند بود و لذا دانشگاه ها و مراکز و انجمن های علمی و ... که مایل هستند این نشست های علمی در مجموعه های آنان برگزار گردد، با دبیرخانه همایش تماس بگیرند.

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین