پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹
عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تحویل 4600 واحد مسکونی به خانواده‌های شهری دارای دو معلول و بیشتر گفت: تاکنون بیش از 3610 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول مورد بهره‌ برداری قرار گرفته که 1168 واحد آن در سال 97 به این خانواده‌ها واگذار شده است.از سال 95 در قالب تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی، ساخت واحد مسکونی برای خانوارهای دارای 2 معلول و بیشتر آغاز شد.

شعار سال: از سال 95 در قالب تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی، ساخت واحد مسکونی برای خانوارهای دارای 2 معلول و بیشتر آغاز شد. در قالب این طرح در روستاها، وام مسکن روستایی که امسال به 25 میلیون تومان رسیده است به اضافه 18 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود. برای ساخت واحد مسکونی برای خانوارهای دارای بیش از یک معلول در شهرها هم علاوه بر وام مسکن روستایی، 30 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود. از اول دولت یازدهم 67 هزار مسکن برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی آماده‌سازی و واگذار شده و53 هزار واحد مسکونی در دست احداث است. اکنون 113هزار خانوار مددجوی بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن هستند. بهمن سال گذشته 2هزارو 500 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد.

تأمین مسکن معلولان در روستاها و شهرها

تاکنون در قالب مشترک بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی ۶۶۰۰ خانوار دو معلول و بالاتر در روستاها صاحب‌خانه شدند که از این میزان ۳۱۰۰ واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.در شهرها نیز احداث حدود ۷۷۳۷ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر آغاز شده است که این کار با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، خیرین مسکن ساز و سازمان ملی زمین و مسکن انجام می‌شود. در روستاها به افراد واجد شرایط طرح، ۲۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد اعطا می‌شود. همچنین بنیاد مسکن ۵ میلیون وام بلاعوض و سازمان بهزیستی ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌کند. ضمن آنکه زمین رایگان در اختیار افرادی که سازمان بهزیستی معرفی کند تخصیص خواهد یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: در یک تفاهمنامه جدید در سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان قرار شده تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد به طورمشترک ۱۰ هزار واحد در جنوب کرمان و ۱۲هزار واحد در سیستان و بلوچستان احداث کنند که برای این کار منابع مالی توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته است.

تحویل مسکن‌های جدید

حسین خلیلی مرد عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون از مجموع 10 هزار خانوار شهری دارای حداقل دو معلول معرفی شده به این سازمان، واحدهای مسکونی بیش از 4600 خانوار تکمیل و تحویل شده است. معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اعلام کرد که بر اساس برنامه اجرایی سال 98 این سازمان مقرر شده تعداد 1523 واحد مسکونی به متقاضیان معرفی شده به سازمان ملی زمین و مسکن تکمیل و تحویل شود. حسین خلیلی مرد، مسئولیت‌های سازمان متبوعش در تفاهمنامه مذکور را تأمین زمین مورد نیاز در شهرها از محل منابع موجود این سازمان، شناسایی و معرفی واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی متناسب با شرایط فیزیکی معلولان و احراز شرایط متقاضیان مبنی بر نداشتن سابقه مالکیت خواند و وظایف سایر طرفین این تفاهمنامه را عمدتاً تأمین منابع مالی پروژه‌ها و پشتیبانی دانست. عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به خانواده‌های دارای دو معلول نیز اظهار داشت: در صورت تخصیص واحد مسکونی به این خانواده‌ها بخشی از اعتبار مورد نیاز تا سقف 40 میلیون تومان از طریق تسهیلات بانکی کم بهره مسکن مهر و بخشی نیز تا سقف 30 میلیون تومان به صورت بلاعوض توسط بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی کل کشور تأمین می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران آنلاین تاریخ انتشار 5 اردیبهشت 98، کد خبر: 465365، www.ion.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین