پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
یک سهامدار حقیقی با اشاره به برگزاری مجمع معدن اسفندقه، گفت: مدیران شرکت از ورود نماینده سهام‌داران به مجمع عمومی ممانعت می‌کنند و مانع رسیدن به راه‌حل می‌شوند.

شعار سال : نادر شهرکی ، با اشاره به ارزش بالا کرومیت در صنعت، تصریح کرد: ارزش کرومیت به‌قدری بالا است که خریداران پول نقد می‌پردازند و حاضرند چند ماه بعد آن را دریافت کنند.

نماینده سهامداران حقیقی معدن اسفندقه با تشریح هزینه‌های سربار شرکت معدنی اسفندقه، اظهار کرد: مبالغ زیادی را به‌عنوان حق مشاوره به افرادی داده می‌شود و این در حالی است که هر روز به مبلغ بدهی شرکت افزود می‌شود و حقوق معوق کارگران نیز پرداخت نشده است.

شهرکی با اشاره به نحوه برگزاری مجمع عمومی شرکت، ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشور که ۵۱ درصد سهام معادن اسفندقه را در اختیار دارد، هر بار با از ورود من که نماینده کارگرانی هستم که ۳۲ درصد سهام را در اختیار دارند و بیش از دو دهه سودی هم تاکنون دریافت نکرده‌اند، ممانعت می‌کنند و در رسیدن به راه‌حل نهایی اخلال می‌کنند.

وی مدیران شرکت معدنی اسفندقه را ناآگاه به مسائل مربوط به معدن دانست و افزود: اغلب مدیرانی که یک‌باره به اسفندقه می‌آیند نه‌تنها دارای تخصصی در حوزه معدن نیستند بلکه اغلب در سمت‌های قبلی خود نیز کارآمد نبوده‌اند.

نماینده سهامداران حقیقی در این خصوص گفت: ناکارآمدی مدیران موجب شده کار در معدن به سبک سنتی و بدون استفاده از تجهیزات معدنی مناسب انجام شود و هنوز کارگران با بیل و کلنگ به استخراج کرومیت مشغول هستند.

شهرکی با تشریح تلاش نماینده مجلس در حوزه بافت و ارزوئیه، خاطرنشان کرد: تلاش نماینده مجلس و سعی سایر مقامات استان کرمان تاکنون به نتیجه نرسیده است و همچنان اسفندقه در شرایط اسفناکی به سر می‌برد.

 آن‌طور که بازنشستگان و کارگران معدن کرومیت اسفندوقه می‌گویند: در سال ۷۱ سهام معادن کرومیت اسفندقه که یکی از بزرگ‌ترین معادن کرومیت کشور است، از سوی وزارت صنعت و معدن دولت وقت بین صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت صنعتی معدنی امیر و بیش از ۶۵۰ کارگری که آن زمان در این واحد معدنی مشغول بوده‌اند، تقسیم‌شده است.

در حال حاضر معترضان خواهان شفاف‌سازی از روند توزیع سود سهام و گزارش‌های سالانه هستند و تأکید دارند که خریدوفروش سهام این معدن و تغییرات مدیریتی آن بدون در نظر گرفتن میزان سهم آنان عملی غیرقانونی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 8 اردیبهشت 98، کد خبر:376586 ،wwwana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
کارگری در معدن به خودی خود کار طاقت فرسا و سختی هست با این شرایط پرداخت حقوق و مزایا عملا به بیگاری بیشتر شبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین