پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۰۴۱۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
پورحاجت گفت: قیمت زمین در یک سال اخیر به صورت جهشی افزایش یافته و همین امر زمینه‌ساز رشد قیمت مسکن شده است.
شعار سال : فرشید پورحاجت، دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: باید یک برنامه مشخص و مدونی در حوزه کسب و کار ایجاد شود و با یک برنامه‌ریزی مناسب و جامع بتوانیم میزان تولید مسکن را در کشور افزایش دهیم.
 وی افزود: اولویت‌های اصلی در بخش مسکن از بین بردن قانون‌های مزاحم در عرضه مسکن است، به طوری که در پنج سال گذشته تمام دولت‌ها اعلام کرده‌اند که باید قوانین مربوط به این بخش بازنگری شود و ما امیدواریم این موضوع امسال اجرایی شود.
 پور‌حاجت به موضوع افزایش قیمت زمین اشاره کرد و گفت: قیمت زمین در پنج سال گذشته به صورت جهشی افزایش یافته و به عنوان یک فاکتور اساسی در حوزه تولید نقش آفرینی ‌می‌کند.
 دبیر انجمن انبوه سازان کشور گفت: قیمت زمین باید بر طبق یک اصول و به صورت متعادل افزایش یابد، اما متأسفانه شاهدیم که قیمت زمین بالاتر از میزان تورم و هر ساله افزایش میابد و باید با استفاده از اهرم و ابزار‌های صحیح از افزایش آن جلوگیری کنیم.
 وی به شعار رونق تولید اشاره کرد و گفت: بخش مسکن به عنوان عنصر موثر در اقتصاد کشور باید بر روی تولید فعالیت کند و با استفاده از  توان بخش خصوصی بتواند نیاز‌های اقشار ضعیف و متوسط جامعه را در حوزه مسکن تأمین کند.
پورحاجت افزود: باید زمین در این حوزه تعیین تکلیف شود، ولی این بخش به عنوان یک صنعت پیشران دچار بحران شده و همین امر در افزایش قیمت مسکن تأثیر داشته است.
 دبیر انجمن انبوه سازان کشور گفت: تقویت قدرت نقدینگی مردم به ویژه خریداران مسکن باید از سوی دولت در دستور کار قرار گیرد، زیرا با توجه به آشفتگی‌های بازار در یک سال اخیر تولیدکنندگان و همچنین خریداران بخش مسکن تمایلی به خرید و یا تولید مسکن ندارند.
وی در پایان اظهار کرد: دولت با ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های مالیاتی اعلام کرده‌ است که مالیات سازندگان باید ۶۰ درصد افزایش یابد و همین امر باعث نابود شدن این صنعت و بی‌رغبتی تولیدکنندگان به ساخت مسکن می‌شود.

شعار سال، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1398،کدخبر:6897835،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
با توجه به افزایش فزاینده همه چیز افزایش قیمت زمین به همون نسبت به نظر موضوع طبیعیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین