پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۱
مدیر عامل استارت آپ نانو پادشریف گفت: تیم ما ارائه هنده نسل جدید پوشش‌هایی با تکنولوژی نانو برای سطوح شیشه، فلز، منسوجات، بدنه خودرو و... با قابلیت آب گریز، چربی گریز و ضد آتش است.

شعارسال: هومن جهانیان‌فر مدیر عامل استارت آپ «نانو پاد شریف» اظهار کرد: تیم ما تولید کننده و ارائه دهنده نسل جدیدی از پوشش‌هایی با تکنولوژی نانو برای سطوح شیشه، سنگ، آجر، سیمان، فلزات و بدنه خودرو به صورت آب گریز، برای سطوح منسوجات، آنتی باکتریال، ضد آتش و هم چنین برای سطوح شیشه‌ای و فلزی مربوط به گاز، فر و سایر لوازم خانگی به صورت چربی گریز است.

وی با اشاره به اینکه تیم تحقیق و توسعه (بنیان گذاران) این شرکت بیشتر از دانش آموختگان دانشگاه شریف تشکیل شده است، ادامه داد: ما از سال ۹۴ به صورت متمرکز شروع به فعالیت کردیم و در سال ۹۵ توانستیم این محصول را به مرحله تجاری سازی برسانیم. البته از آنجا که یک شرکت نوپا بودیم و سرمایه کمی هم در اختیار داشتیم، ستاد نانو حمایت‌های خوبی از ما کرد؛ این ستادعلاوه بر تبلیغ محصولات ما، واسطه‌ ارتباط با سایر سرمایه گذاران نیز بود.

جهانیان فر با اشاره به اینکه یک بخش خصوصی به عنوان با این استارت آپ همکاری دارد، عنوان کرد: شاید یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی ما برای رسیدن به محصول نهایی اثبات این موضوع بود که محصول داخلی تولید شده در این استارت آپ تمام ویژگی‌های نانویی بودن را دارد؛ البته شاید مهمترین علت اینکه ناچار به اثبات این مسئله بودیم وجود محصولات مشابه تقلبی در بازار داخل بود.

وی ادامه داد: برای اثبات ادعایمان و اصل بودن محصولاتمان مجبور شدیم هزینه زیادی را بابت نمونه پرداخت کرده و تعداد زیادی از نمونه‌ها را رایگان توزیع کنیم. با این حال نانو پاد شریف تنها شرکتی است که در این زمینه از ستاد نانو دارای تاییدیه است.

بنیان گذار این استارت آپ درخصوص ایده‌آل‌های اعضای گروه، تصریح کرد: عقد قرارداد‌های خارجی از ایده آل‌های محسوب می‌شود؛ متاسفانه وضعیت صادرات در شرایط کنونی کشور چندان جالب نیست البته باید بگویم در یکی دو سال گذشته فرصت عقد قرارداد‌های خارجی برای چند شرکت نانویی ایرانی پیش آمده است؛ استارت آپ ما نیز در حال حاضر حدود ۷۰ درصد به این چشم انداز نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه نمونه خارجی این محصول وجود دارد، ادامه داد: کیفیت نمونه خارجی تفاوت چندانی با محصول ما ندارد، اما از لحاظ قیمت بسیار متفاوت است؛ نمونه خارجی قیمتی حدود ۱۰ برابر بالاتر از محصول ما دارد.

جهانیان فر با اشاره به اینکه از طریق استارت آپ نانو پاد شریف، برای ۶ نفر به طور مستقیم و ۲۰ الی ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است، بیان کرد: صادرات این محصول به عراق و گرجستان صورت گرفته است، اما با توجه به این که حجم صادرات پایین بوده ما اسم آن را صادرات نمی‌گذاریم.

مدیرعامل این استارت آپ بیان کرد: ایجاد کارآفرینی و منحصر نکردن خودمان به استخدام دولتی از انگیزه‌های اصلی ما برای راه اندازی این استارت آپ بوده است.

بنیان گذار این شرکت دانش بنیان ضمن دعوت علاقمندان به راه اندازی استارت آپ، خاطرنشان کرد: به هر میزان که در این مسیر قدم بر می‌داریم مشکلات سخت‌تر می‌شود، اما همچنان معتقدم که با وجود همه مشکلات، وضعیتمان بهتر از زمانی است که هنوز با به این عرصه نگذاشته بودیم و از شروع کارمان راضی هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 8اردیبهشت1398 ، کدخبر: 760061: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین