پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
شهرداری تهران برای رسیدن به هوای پاک پویش "#بیدود" را اجرا کرد که پس از گذشت ماه‌ها مورد استقبال عموم شهروندان قرار نگرفت.
شعارسال: سالیانی است که از اجرای طرح می‌گذرد، طرحی که از نیمه سال ۹۴ آغاز شد و سعی داشت در مدت کوتاهی به یک طرح مهم و پویش اجتماعی تبدیل شود تا نقش بسزایی در مدیریت بهتر ترافیک، کاهش آلودگی و ارتقای سطح سلامت جامعه داشته باشد.

امروز دیگر نام آن کمتر شنیده می‌شود و باید گفت این پویش در عمل برای شهرداری پایتخت یک طرح شکست خورده است و آن طرح، «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» است؛ پویش "سه‌شنبه‌های بدون خودرو" با هدف افزایش تقاضای سفر برای استفاده از حمل و نقل عمومی آغاز شد.

شهرداری تهران برای تغییر رویکرد افراد جامعه اقدام به صرف هزینه‌های کلانی کرد تا مردم را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش تقاضای سفر با خودرو شخصی سوق دهد.

پاهایی که در رکاب

یکی از هزینه‌های انجام شده در راستای کاهش سفر با خودرو شخصی، طرح تهران بیدود است که به عنوان "#بیدود" در بین شهروندان شناخته شده است. شهرداری تهران با خرید تعداد ۳۰۰ دستگاه دوچرخه اقدام به راه اندازی ۲۵ ایستگاه دوچرخه سواری کرد تا شهروندان از این طریق بتوانند ضمن افزایش سلامت اجتماعی نقشی هم در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

اما پرسش این گزارش این است که این طرح چه میزان مورد اقبال عمومی قرار گرفت و آیا "#بیدود" طرحی موفق بوده است؟

در پاسخ به این سوال زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در شهر تهران برای اینکه بتوانیم از خودرو کمتر استفاده کنیم و آلودگی ناشی از استفاده خودرو‌های شخصی را کاهش دهیم لازم است تمام راه‌های پیشنهادی و تاثیر گذار را امتحان کنیم و در این مورد نمی‌توانیم بنشینیم و نگاه کنیم.

صدراعظم نوری ادامه داد: در اجرای طرح‌های مختلف گاهی هم شاهد این موضوع هستیم که طرحی مورد استقبال عموم قرار نگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حمل ونقل ریلی گفت: در بحث کاهش آلودگی هوا استفاده از مترو، مورد توجه عموم جامعه قرار گرفته است، اما در این باره باید گفت که هزینه‌های تعمیر، نگهداری و توسعه خطوط ریلی در پایتخت و حومه بسیار بالا است و گسترش آن نیاز به تامین بودجه مقرر در تاریخ مشخص دارد.

وی ادامه داد: چون میزان این منابع و تاریخ اختصاص آن متغیر است شهرداری مجبور به گسترش و اجرای سایر طرح‌ها و پویش‌های مردمی و اجتماعی برای کاهش آلودگی هوا پایتخت است که سه شنبه‌های بدون خودرو یا "# بیدود" یکی از آن‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با توجه به استقبال کم شهروندان از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی باز هم شهرداری تهران در ۲۵ ایستگاه اقدام به تحویل دوچرخه به شهروندانی می‌کند که امکان استفاده از آن را با توجه به موقعیت خود دارند.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که چه تعداد ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر پیش بینی شده است، گفت: برنامه ریزی شهرداری تهران به این صورت است که در آینده‌ای نه چندان دور در تمام ایستگاه‌های مترو تهران ایستگاه دوچرخه احداث شود تا شهروندان بتوانند هنگام خروج از ایستگاه‌های مترو از آن‌ها استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با حضور شهردار تهران در این طرح گفت: خوشبختانه حضور شهردار تهران در این طرح و استفاده او از دوچرخه در روز سه‌شنبه برای تردد، در بین شهروندان این اشتیاق را بوجود آورده است که همپای شهردار تهران برای رسیدن به هوای پاک در پایتخت رکاب بزنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 6896343 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین