پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: سد و حوزه جامیشان با هزینه 150 میلیارد تومانی به دستور رئیس جمهور به شبکه آبی کشور پیوست.

شعارسال:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح سد شهدای ازگله تونل نوسود و سامانه گرمسیری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور در ازگله برگزار شد، در خصوص جزئیات سد و حوزه جامیشان، اظهار داشت: عملیات اجرایی سد جامیشان برروی رودخانه جامیشان در 15 کیلومتری شهرستان سنقرو کلیایی در سال 88 و عملیات اجرایی شبکه در سال 91 آغاز شد.

بهرام درویشی ادامه داد: در مجموع برای این سد 150 میلیارد تومان هزینه شده که در حین بهره‌برداری زمینه اشتغال بیش از یک‌هزار نفر را ایجاد می‌کند.

وی کنترل، مهار سیلاب، ذخیره آب مورد نیاز در مخزن برای مصارف تعیین شده، مهمترین اهداف بهره‌برداری ازاین سد دانست و گفت: طوری که در فصول بارانی و سیلاب آب در سد جمع‌آوری و در فصول خشک از طریق سامانه انتقال به طول 26 کیلومتر آماده می‌شود و به شبکه‌های پایین دست منتقل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته درویشی، از ویژگی‌های سد موقعیت توپوگرافی بسیار خوب آن که به جزو بخش اندکی از شبکه پایین دست است که مابقی شبکه(3 هزار و 563 هکتار) به صورت ثقلی آبیاری خواهد شد.

وی ادامه داد: این سد به لحاظ نزدیکی مخزن به سنقر، صحنه و کرمانشاه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری و توریستی ایجاد خواهد کرد و ظرفیت تولید یک‌هزار تن ماهی سردآبی و حدود یک‌هزار و 200 کیلو وات برق از مزایای مهم این طرح عظیم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 11اردیبهشت 98، کدخبر: 13980211000625، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین