پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
در معرفی خلاصه داستان هیولا بیان شده است که داستان سریال مربوط به زوجی است که کاملاً از نظر اقتصادی زندگی سالمی دارند، ولی با ورود یک شخص خاص به زندگی این زوج کاملاً رویه زندگی آن‌ها عوض می‌شود و راه خلاف را در پیش می‌گیرند…

شعارسال: بالاخره روز ۹ اردیبهشت‌ماه سریال هیولا بعد از کلی تبلیغ وارد شبکه نمایش خانگی شد. نکته قابل‌توجه این سریال حضور دوباره پیمان قاسم‌خانی در کنار مهران مدیری است. زوجی که سریال‌های پرطرفدار و پرحاشیه‌ای چون شب‌های برره و مرد هزارچهره را باهم ساخته‌اند و هر دو هم مورد توجه بیننده‌های تلویزیون قرار گرفته‌اند و این بار این دو باهم وارد شبکه نمایش‌خانگی شده‌اند تا شاید دوباره بتوانند کاری ماندگار و دیدنی از خود به جا بگذارند.

همکاری این دو هنرمند واکنش‌های زیادی را در پی داشت. برای مثال مهراب قاسم‌خانی به همکاری دوباره این دو هنرمند در سریال هیولا این‌طور واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «ترکیب پیمان و مهران نیاز به آرزوی موفقیت نداره»!

در قسمت اول که ۹ اردیبهشت‌ماه توزیع شد سریال نماهایی از زندگی گذشته این خانواده را که نام فامیلیشان شرافت است را نشان می‌دهد. اینکه جد این خانواده چطور در مقابل انگلیسی‌ها در ایران و گرفتن رشوه‌ای که در آن زمان می‌تواسته زندگی او و خانواده‌اش را تغییر دهد، سر خم نکرده است و حاضر به پذیرش رشوه نشده است و در نهایت به خاطر این اقدام از او تقدیر می‌شود و توسط احمدشاه فامیلی‌شان به شرافت تغییر می‌کند. و بعد روایت‌هایی از دیگر اعضای خانواده در دوره‌های مختلف زندگی‌شان که در مقابل رشوه گرفتن و زورگویی هیچ‌گاه چشم‌پوشی نکرده‌اند و حاضر به انجام هیچ‌کار خلافی نبوده‌اند و زندگی با شرافتی را در پی گرفته‌اند داده می‌شود. البته این مسئله بیان می‌شود که اگر فلان رشوه‌ را می‌گرفتند زندگیشان از این رو به آن رو می‌شد و حالا تمام خانواده در راحتی در حال زندگی بودند.

در نهایت این مسئله در قسمت اول سریال هیولا مطرح می‌شود که خانواده شرافت به خاطر با شرف بودن و نپذیرفتن حرف زور و رشوه و خلاف با گذر زمان بسیاری از املاک خود را از دست می‌دهند و حالا هم که پدر خانواده شرافت برای پسرش (فرهاد اصلانی در نوجوانی) در حال تعریف گذشته خانواده است در یک خانه اجاره‌ای کوچک در حال زندگی هستند. سریال بعد از پخش چند سکانس از زندگی گذشته خانواده شرافت به زمان حال می‌آید. زمانی که دلار لحظه‌ای بالا می‌رود و گرانی در کشور موج می‌زند. حالا فرهاد اصلانی پسر همان خانواده‌ای که پدرش برایش از گذشته خانواده شرافت تعریف می‌کرده، معلم مدرسه شده است و همچنان راه پدر، عمو و پدربزرگ را در پیش گرفته است و با شرافت اما با سختی زندگی‌ می‌کند.

نویسنده و کارگردان سریال در قسمت اول به خوبی زندگی آدمی‌ که می‌خواهد با شرف و بدون زد و بند و انجام دادن کوچک‌ترین خلافی زندگی کند را به تصویر کشیده‌اند. آن‌ها حتی نحوه سوار شدن فرهاد اصلانی به اتوبوس که نوبت را رعایت می‌کند تا خریدن قرص از خیابان ناصرخسرو را به تصویر کشیده‌اند. اصلانی و خانواده‌اش دچار مضیقه مالی هستند و همین عامل باعث شده است که دختر کوچکشان نسبت به شرایط زندگی و رفتار پدر و پدربزرگش ناراضی باشد. نکته‌ای که در نسل جدید هم دیده می‌شود و بارها در جمع‌های خانوادگی دیده‌ایم که فرزندان نوجوان رفاه اقتصادی را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند و حالا دختر کوچک خانواده رفتار پدر و پدربزرگش را زیر سؤال می‌برد و می‌گوید که پدربزرگ اشتباه کرده است که در مقابل تخلفی چشم‌پوشی نکرده است و زمینی را در منطقه تهران نگرفته است که اگر گرفته بود او الان اتاق خودش را داشت، دوچرخه داشت و راحت زندگی می‌کردند.

سریال مخاطب را به فکر فرو می‌برد که حق با کدام یک از شخصیت‌های داستان است. بیننده با شخصیت‌های سریال همزادپنداری می‌کند و خودش را جای آن‌ها تصور می‌کند و حتی ممکن است یاد خاطرات پدر و پدربزرگش بیافتد که آن‌ها هم در برابر رشوه و خلاف کوتاه نیامده‌اند و قصه کارهایشان را بارها و بارها تعریف کرده‌اند و گفته‌اند اگر فلان رشوه‌ را می‌گرفتند زمینی بزرگ الان در بالای شهر داشتند. نحوه تهیه قرص‌های مادر فرهاد اصلانی و تهیه پول برای آن‌ها، سفره شامی که زن خانه می‌گوید چیز دیگری نداشته‌ایم که داخل آن بگذاریم و البته اعتراض فرهنگیان به کلاه‌برداری شرکتی که خاک‌پای فرهنگیان در سریال نام‌گذاری شده و پول‌های آن‌ها را خورده است، بغضی را در گلوی مخاطب می‌آورد.

داستان قسمت اول هیولا به قدری خوب و ملموس بوده که کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی درباره آن نوشته بودند و نسبت به آن واکنش نشان دادند. برای مثال یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «مهران مدیری در اولین قسمت هیولا، شرافت را برابر با حماقت تعریف کرد. یعنی هرکسی شرافت دارد دچار حماقت است.» کاربر دیگری هم نوشت: «قسمت اول هیولا که خوب شروع شد.» کاربر دیگری هم در تعریف از این سریال نوشت: «هیولا رو دیدم؛ سوای تعصبم به کارای مهران مدیری؛ همونقدر بداعت و تازگی که انتظارم بود داشت. میچسبه به آدم.» کاربر دیگری هم نوشت: «قسمت اول هیولا عالی بود، جدال بین شرافت و بی شرافتی». البته به جز انتقادات و تعریف‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این سریال عدم حضور «سیامک انصاری» در هیولا هم از نکاتی بود که از چشم ببینده‌ها پنها نمانده بود و بسار پر سروصدا شده بود. پس از سؤال زیاد کاربران درباره علت عدم حضور سیامک انصاری در سریال جدید مهران مدیری به اسم هیولا، سیامک انصاری چند روز پیش به این سؤال واکنش نشان داد و گفت: «به هر حال هم آقای مدیری دوست داشتند که با گروه دیگری کار کنند و هم من درگیر پروژه‌های دیگری بودم؛ به همین دلیل در سریال هیولا نتوانستیم با هم همکاری کنیم ولی انشاالله در کارهای بعدی دوباره با هم کار خواهیم کرد

با دیدن هیولا و داستان آن و همچنین واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی، یاد سریال مرد هزارچهره می‌افتیم. آخرین سریالی است که زوج طلایی مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی با هم ساختند. این سریال یکی از کار‌های متفاوت مدیری بود که حاشیه‌های زیادی هم رقم زد. در مرد هزارچهره شاهد شوخی نویسنده با بسیاری از گروه‌ها و قشر‌های اجتماعی بودیم که باعث اعتراض بسیاری از آن‌ها شد و حالا هم بعید نیست که این سریال هم مانند سریال مرد هزارچهره صدای خیلی‌ها در بیاورد.

سریال شبکه نمایش خانگی هیولا با بازی فرهاد اصلانی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، میرطاهر مظلومی، نیما شعبان نژاد، عزت اله مهرآوران، فرزین محدث، افشین زینوری ومحسن قاضی مرادی ساخته شده است. همچنین باید بدانید که سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری، نویسندگی امیر برادران، سرمایه‌گذاری اول مارکت و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی در حال ساخت است و پیمان قاسم‌خانی درهیولا به عنوان طراح و مشاور فیلمنامه همکاری کرده است.

به گفته مدیری کارگردان و بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون ایران که سابقه ساخت سریال‌هایی مانند «شب‌های برره»، «پاورچین»، «در حاشیه»، «مرد هزارچهره» و فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» را دارد، هیولا یک سریال پانزده قسمتی در ژانر کمدی اجتماعی است که برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نیلسو ، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1398 ، کدخبر: - : www.mag.nilsoo.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین