پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: پنج اثر تاریخی فرهنگی در این استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

شعارسال :ارغوان مهدی زاده روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این اقدام به منظور ساماندهی بهتر و جلوگیری از دخل و تصرف های خارج از موازین قانونی و تغییر هویت های احتمالی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: این پنج اثر غیرمنقول شامل 2 محوطه تاریخی تل گنبد و دره قافله کش مربوط به دوره ساسانی و صدر اسلام و سه بنای تاریخی درخشان، زنده پی و مجاب مربوط به دوره قاجار است.
وی اضافه کرد: این آثار تحت نظارت مستقیم این اداره کل و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
مهدی زاده افزود: خانه مجاب با شماره ثبت 32268 در بافت قدیم شهر بوشهر، محله کوتی، کوچه مجاور عمارت امیریه، خانه زنده پی با شماره ثبت 32267 در بافت قدیم محله بهبهانی خیابان انقلاب پشت عمارت کمندی و خانه درخشان با شماره ثبت 32269 در محله دهدشتی واقع و همه این عمارت ها مربوط به دوره قاجار هستند.
وی یادآور شد: اثر فرهنگی تاریخی محوطه تل گنبد با شماره ثبت 32371 واقع در استان بوشهر، شهرستان دشتی، بخش مرکزی غرب شهر خورموج، محوطه تل دره قاله کش با شماره ثبت 32270 در روستای کشتو دشتی مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی است.
وی ادامه داد: این اثار در آینده چنانچه نیاز به مرمت و بازسازی داشته باشند برابر نظارت و تائیدیه مستقیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و این اداره کل انجام می شود.
وی گفت: در زمان حاضر 379 اثر در استان بوشهر به ثبت ملی رسیده که از این شمار62 اثر ناملموس (معنوی)، پنج اثرمنقول، 2 اثر طبیعی و 310 اثر به عنوان آثار نامنقول شامل محوطه ها، تپه ها و عمارت های تاریخی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ 12اردیبهشت 98، کدخبر: 83300368، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین