پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه ما در خصوص جلوگیری از خرید و فروش سلاح در کشور قانون خاص داریم،تاکید کرد: نیرو انتظامی همانطور که با مواد مخدر برخورد می کند باید با جرائم مرتبط با سلاح نیز برخورد همانگونه کند.

شعارسال: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه ما در خصوص جلوگیری از خرید و فروش سلاح در کشور قانون خاص داریم،تاکید کرد: نیرو انتظامی همانطور که با مواد مخدر برخورد می کند باید با جرائم مرتبط با سلاح نیز برخورد همانگونه کند.

محمد کاظمی  با اشاره به ممنوعیت حمل، خرید و فروش سلاح گرم در قوانین عادی کشور و با تاکید بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر نیرو انتظامی و دستگاه‌های امنیتی به مبارزه با خرید و فروش سلاح بیان کرد: ما در این خصوص به صورت اختصاصی قانون خاص داریم. قانون تشدید مجازات مرتکبین قاچاق اسلحه و مهمات برای خرید و فروش سلاح جنگی مجازات سختی در نظر گرفته است، این قانون برای ارتکاب جرم مذکور حبس بین ۳ تا ۱۵ سال پیش بینی کرده است.

وی افزود: ما در این حوزه خلاء قانونی نداریم، وظیفه نیروی انتظامی کشف جرم و برخورد با مجرمین است، نیرو انتظامی همانطور که با مواد مخدر برخورد می کند باید با جرائم مرتبط با سلاح نیز همانگونه برخورد کند؛ ما باید برای جلوگیری از خرید و فروش و ورود سلاح از استان‌های مرزی برنامه داشته باشیم. باید به گونه ای عمل شود که سلاح به آسانی به دست مردم نرسد تا شاهد اتفاق ناگواری مانند قتل یک روحانی در همدان نباشیم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: مرز عراق باز است و سلاح به راحتی با قیمت‌های کم در استان‌های مرزی خرید و فروش می‌شود، ما باید برای جلوگیری از این موضوع نقطه صفر مرزی را کنترل کنیم.


 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار :12 اردیبهشت 98، کد خبر: 98021105880،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین