پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۵۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
حسین عسکریان ابیانه دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افراد خیر در سال 1397، 470 میلیارد تومان به این وزارتخانه کمک کردند، باید از این ظرفیت ها برای کمک در توسعه نظام آموزش عالی به‌ درستی استفاده شود.
شعار سال : دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افراد خیر در سال 1397، 470 میلیارد تومان به این وزارتخانه کمک کردند، باید از این ظرفیت ها برای کمک در توسعه نظام آموزش عالی به‌ درستی استفاده شود.
 حسین عسکریان ابیانه، روز جمعه در نشست ستاد خیرین دانشگاه اردکان افزود: این در حالی است، مجموع بودجه عمرانی استان های کشور کمتر از 800 میلیارد تومان است، این میزان مشارکت بیانگر این است، خیرین ظرفیت زیادی دارند و باید از آن به‌ درستی در کشور استفاده شود.
وی اضافه کرد: ستاد یادشده برای پیشرفت نظام آموزشی، کمک به گسترش زیرساخت‌های علم و فناوری و کاستن وابستگی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به بودجه عمومی تشکیل شد.
عسکریان اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت نیکوکاران، افراد خیر و دوستداران دانش و حامیان مردمی آموزش عالی از اولویت‌های وزارتخانه است، بدین منظور ستاد برای هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های وزارتخانه برای بهره‌مندی از ظرفیت افراد خیر، سازمان‌های مردم‌نهاد و بنیادهای خیریه شکل‌گرفته است.
مشاور وزارت علوم تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین بخشی ، سیاستگذاری در امور خیرین و واقفان ، برنامه‌ ریزی برای رفع مشکلات حامیان ، ایجاد حلقه ارتباطی با بنیاد خیرین آموزش عالی و بنیادهای خیرین دانشگاه‌ها و ... برای بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی و تشویق نیکوکاران به گسترش زیرساخت‌های آموزش عالی از دیگر اهداف تشکیل ستاد است.
عسکریان ابیانه اظهار داشت: برنامه‌ ریزی برای ایجاد زمینه‌های مناسب قانونی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به‌ منظور تقویت حمایت‌های خیرین و واقفان در آموزش عالی ، ترغیب خیرین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ، بهره‌ مندی بیشتر از ظرفیت‌های خیرین در گسترش زیرساخت‌ها و ... بخش دیگری از اهداف ایجاد ستاد است.
همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به حضور پررنگ افراد خیر در عرصه‌ های مختلف گفت: شاخصه‌های توسعه‌ یافتگی آموزشی استان به همت خیرین افزایش‌یافته است.
سید مجتبی حسینی پور اردکانی اظهار کرد: خیرین نقش اساسی در توسعه استان دارند، شاخص توسعه ‌یافتگی آموزشی با همت خیرین تغییر کرد، لازم است این حضور مورد تشویق قرار گیرد نه اینکه با کاهش بودجه دولتی مواجه شویم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد اظهار داشت: بسیاری از ساختمان‌های اداری با کمک خیرین ساخته شد و با توجه به وضعیت بودجه کشور باید در صدد جذب بیشتر کمک های خیری باشیم و به نگاه خیرخواهانه آنها احترام بگذاریم.
به گفته وی از ظرفیت عضویت رئیسان سازمان‌ مدیریت و برنامه ‌ریزی به‌عنوان عضو هیئت ‌امنای دانشگاه‌ها هم می‌توان استفاده کرد.
حسینی پور یادآور شد: تجمیع و هم‌افزایی واحدهای مراکز آموزش عالی ضروری است و در حال حاضر برای ساخت ‌و سازهای جدید در دانشگاه‌ها امکانات و بودجه‌ای نیست و بناهای موجود هم به نگهداری نیاز دارد.
وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور اردکان دارای تجهیزات و امکانات بسیار خوبی است که باید به‌ گونه‌ای برنامه ‌ریزی شود تا از این تجهیزات به‌خوبی و به‌صورت مشترک بین مراکز آموزش عالی استفاده شود.
همچنین رئیس دانشگاه اردکان گزارشی از عملکرد ستاد خیرین ارائه کرد و گفت: هزار نفر از دانشجویان متقاضی استفاده از خوابگاه هستند که 70 درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند، که علاوه بر ساختمان‌های خیری، دانشجویان در دو خوابگاه خیری و استیجاری سکونت دارند.
به گفته وی 70 درصد بناهای دانشگاه خیری است و مردم در حد توان در ارتقای آموزش عالی کمک کردند .
هم اکنون 2 هزار و 300 نفر در دانشگاه اردکان مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:13 اردیبهشت1398،کدخبر:83301304،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین