پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
مسئول غرفه انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در نمایشگاه کتاب، تمامی ناشران را درگیر موضوع افت تیراژ دانست و گفت: افزایش قیمت‌ها باعث شده تا استقبال دانشجویان از خرید کتاب کاهش یابد.

شعارسال: مسئول غرفه انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) در نمایشگاه کتاب، تمامی ناشران را درگیر موضوع افت تیراژ دانست و گفت: افزایش قیمت‌ها باعث شده تا استقبال دانشجویان از خرید کتاب کاهش یابد.

بهروز ورندیلی، مسئول غرفه انتشارات دانشگاه دانشگاه امام صادق (ع) درسی‌ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: در این غرفه دانشگاهی ۴۵۰ عنوان کتاب ارائه شده است که از این میان حدود ۵۰ نسخه چاپ اولی هستند که از سال ۹۷ در این نمایشگاه شرکت داده شده‌اند.

ورندیلی درباره میزان استقبال دانشجویان از این غرفه ادامه داد: اگر از لحاظ مالی به این موضوع نگاه کنیم، تاکنون رضایت‌بخش بوده است، اما با حساب افزایش قیمت کتاب کاملا واضح است که تعداد کتاب‌های خریداری شده ازسوی دانشجویان کاهش پیدا کرده است، درواقع میزان فروش سال‌های قبل با امسال تقریبا یکسان است درحالیکه تعداد کتاب‌های فروش رفته، کمتر شده است.

وی با بیان اینکه استقبال نسبت به سال‌های قبل افزایشی نداشته است، عنوان کرد: این مسئله بدان خاطر است که قیمت بن کتاب نیز نهایتا ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده درحالیکه قیمت کتاب تقریبا ۳ برابر شده است، لذا دانشجویان با محدودیت خرید روبه‌رو هستند.

مسئول غرفه انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) درباره دلایل کاهش سرانه مطالعه اظهار داشت: درحال حاضر برخی دانشجویان از نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌ها استفاده می‌کنند و این مسئله آمارگیری برای سرانه مطالعه را سخت می‌کند از طرف دیگر مطالعه کتاب‌های غیردرسی با مطالعه درسی متفاوت است و نباید با یکدیگر مقایسه شوند.

وی افزود: کتاب‌های دانشگاهی برعکس کتاب‌های عمومی افت تیراژ دارند و به دلیل کمبود مکان و استقبال بعضا نمی‌توانیم تیراژ بالایی را داشته باشیم. تمامی ناشران با افت تیراژ روبه رو هستند.

ورندیلی گفت: بعنوان یک دانشجو و کسی که به مطالعه علاقه دارد باید بگویم بهتر است سهمیه‌ای به انتشارات دانشگاهی برای خرید کاغذ و مواد مصرفی چاپ اختصاص داده شود تا ناشران بتوانند کتاب را با قیمتی پایین‌تر در بازار ارائه کنند و به تبع آن، دانشجویان برای خرید کتاب بیشتر ترغیب شوند. همچنین آموزش و پرورش و سازمان سنجش، دانشجویان را به گونه‌ای رشد دهند که دروس و مطالب را تنها برای روز‌های امتحان مطالعه نکنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار :11 اردیبهشت 98، کد خبر:760950 ،www.snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربحث ترین
پرطرفدارترین