پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
بدون شک با اقدام به دست بوسی از رئیس جمهور یا بوسیدن عکس وزیر کشور، مجلس و نمایندگان نخواهند توانست به وظایف خود از جمله بهره گیری از قدرت نظارت بر دولت، رئیس جمهور، وزارتخانه ها، وزیران و ... بهره ببرند؛ بلکه چنین رفتار‌هایی نشان می‌دهد شأن مجلس شورای اسلامی توسط برخی نمایندگان که باید وکیل المله باشند، به پایین‌ترین حد و اندازه خود نزول پیدا کرده است...
شعارسال: انتشار فیلم دست بوسی یکی از نمایندگان برای «حسن روحانی» در حاشیه حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافت و واکنش های زیادی به همراه داشت، حالا «عبدالرضا عزیزی» نماینده شیروان در مجلس در حضور وزیر کشور، تصویر وی را در برابر همه حاضران که دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای خراسان شمالی بودند، بوسید.

سال گذشته و در جریان جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی صمت، اقتصاد و کار، فیلمی از «عزت الله یوسفیان ملا» منتشر شد که نشان می داد این نماینده مجلس در مصافحه با «حسن روحانی»، بوسه‌ای بر دستان رئیس جمهور می‌زند. موضوعی که با واکنش های زیادی در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی مواجه شد، تا اینکه یوسفیان ملا در این باره توضیحاتی داد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره فیلم پرحاشیه‌ای که نشان می‌دهد او دست رئیس جمهور را بوسیده است، گفته بود که «آقای روحانی استاد راهنمای من در دانشگاه بودند. ایشان رأی ملت، تنفیذ رهبری و بزرگترین اعتبارات را دارند. من اگر هم دست ایشان را می‌بوسیدم به آن افتخار می‌کردم.»

وی در پاسخ به این که او بالاخره دست رئیس جمهور را بوسیده یا نه عنوان کرده است: «شما می‌گویید فیلم آیا در فیلم پیدا نیست؟ شما می‌گویید به نظر می‌آید پس می‌شود به فیلم اعتماد کرد؟» وی تأکید کرد: «من دست ایشان را نبوسیدم اگر هم می‌بوسیدم افتخار می‌کردم. آن‌هایی که فیلم را می‌بینند، حدس می‌زنند که من سرم را تکان دادم؛ اما این گونه نیست.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این که به نظر می‌رسد او سرش را خم کرده است ادامه داد: «نه من سرم را خم نکردم. ایشان سرشان را دراز کردند. صورت من پشت کتف فرد دیگری بود؛ یعنی ایشان مقابل صورت من دست داده بودند.»

یوسفیان در پاسخ به این که او به نظر راضی‌ترین نماینده در جمع نمایندگان است، گفته: «من خیلی راضی هستم. ایشان ۱۸ پروژه ملی برای ما تدارک دیدند و ۶۷۰ میلیارد برای مازندران اعتبار دادند که فقط به آمل رسیده بود. همین جاده هراز شبانه روزی کار می‌کند. ما بسیار راضی هستیم.»

پس از این اقدام حالا تصویری از نماینده دیگری منتشر شده که در حضور وزیر کشور، تصویر «عبدالرضا رحمانی فضلی» را می بوسد. «عبدالرضا عزیزی» نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و رئیس پیشین کمیسیون اجتماعی که اتفاقا هم نام و همشهری وزیر کشور است، در حاشیه همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای خراسان شمالی در حضور وزیر کشور، تصویر وی را بوسید.

در این برنامه که تصویری از رحمانی فضلی به‌عنوان هدیه مجموعه مدیران ارشد استان برای وی طراحی‌ شده بود، نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس، وزیر کشور و استاندار خراسان شمالی حضور داشتند که مراسم رونمایی از تصویر وزیر کشور به‌عنوان هدیه انجام شد. پس‌ازاین رونمایی ناگهان عبدالرضا عزیزی به سمت این قاب عکس حرکت کرد و تصویر وزیر کشور را در تعجب همگان بوسید.

این حرکت همه حضار را به تعجب واداشت؛ اما مانع از قطع تشویق‌های آنان نشد و البته وزیر کشور نیز نسبت به این حرکت واکنش خاصی نشان نداد. البته این نماینده مجلس هنوز در برابر این اقدام خود و بازتاب زیادی که این مسأله در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشته، واکنشی نشان نداده است. گفتنی است، عبدالرضا رحمانی فضلی و عبدالرضا عزیزی، هر دو اهل شهرستان شیروان استان خراسان شمالی هستند.

بوسیدن دست رئیس دولت و بوسیدن تصویر وزیر قوه مجریه نشان می دهد، افراد در جایگاهی قرار گرفته اند که قرار بوده در راس امور باشد؛ اما چنین اقداماتی نمی تواند به در رأس امور بودن قوه مقننه بینجامد. آیا با وجود چنین نمایندگانی مجلس می تواند مستقل عمل کند یا اینکه برخی اعضای آن به خاطر امتیازگیری از یک وزارتخانه یا رئیس جمهور حاضرند هر کاری بکنند؟

بدون شک با اقدام به دست بوسی از رئیس جمهور یا بوسیدن عکس وزیر کشور، مجلس و نمایندگان نخواهند توانست به وظایف خود از جمله بهره گیری از قدرت نظارت بر دولت، رئیس جمهور، وزارتخانه ها، وزیران و ... بهره ببرند، چون چنین رفتارهایی نشان می دهد شأن مجلس شورای اسلامی توسط برخی نمایندگان که باید وکیل المله باشند، به پایین ترین حد و اندازه خود نزول پیدا کرده است.

مجلس و نمایندگان این قدرت را دارند که از ابزار در اختیارشان برای بهبود عملکرد و حسن اجرای امور بهره ببرند که به هیچ عنوان حاضر نباشند شأن نمایندگی را به خاطر استاد و شاگردی، همشهری بودن یا گرفتن امتیاز تنزل دهند. نماینده مادامی که در جایگاه و کسوت وکالت مردم در خانه ملت است، باید تلاش کند به هر شکلی به ویژه در شرایط نابهنجار کنونی دولت و زیر مجوعه هایش را به سمت بهبود شرایط سوق دهد و در مقابل هرگونه کوتاهی در این زمینه بایستد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 896452 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین