پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
نشست تخصصی کرسی آزاداندیشی با عنوان"قوانین و جرایم رسانه های الکترونیک" به همت گروه ارتباطات و همکاری گروه حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

شعارسال: دکتر حسینی دانا مدیر گروه ارتباطات واحد دماوند در این نشست به اقدامات گروه ارتباطات در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اشاره و تصریح کرد:از سال 95 این نشست ها بطور جدی در دستورکار گروه ارتباطات این واحد قرار گرفته و بطور متوسط ماهانه یک نشست با موضوع مسائل روز و یا مسائل حوزه ارتباطات برگزار میشود.

خانم دکتر پازوکی زاده مدرس حقوق واحد دماوند در این نشست به مقوله رابطه عدالت و نقش رسانه ها در آن پرداخت و خاطرنشان کرد:رسانه ها برای رسیدن به تحقق مقوله عدالت از ورود به مسائل حاشیه دار و غیرقطعی بویژه در حوزه هایی که به حقوق متهمان مربوط هست ورود نکنند . وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه به برخی نارسایی ها در حقوق رسانه ها اشاره کرد. دکتر افشین محمدی عضو هیات علمی واحد دماوند هم در این نشست با اشاره به تقسیم بندی رسانه های الکترونیک تحت عنوان سه گانه وب1،وب2 و وب 3 تصریح کرد:در این میان ظهور شبکه های اجتماعی که در مرحله وب 2 به ظهور رسیده است از جنبه قوانین و مجازات اهمیت بیشتری دارد. وی با اشاره به اهمیت بررسی 5 مقوله حقوق،قوانین،مسئولیت،جرایم و مجازات های رسانه های الکترونیک،سیاستگذاری اصولی را بعنوان حلقه مفقوده انسجام این 5 مقوله عنوان و خاطرنشان کرد:تا موقعی که سیاستگذاری مدون و اصولی در این حوزه نداشته باشیم نمیتوانیم بین مقوله های ذکر شده همگرایی و انسجام واقعی ایجاد کرد. گفتنی است در ادامه نشست برخی از دانشجویان و پژوهشگران واحد دماوند در زمینه حقوق ،قوانین و جرایم رسانه ه ای الکترونیک سخنرانی کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وکیل ملت، تاریخ انتشار: 13اردیبهشت1398 ، کدخبر: 292085: www.vakilemelat.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین