پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
امضای تفاهم‌نامه با هدف حمایت از تعاونیهای دانش بنیان با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی این شرکتها، تفاهم نامه سه جانبه میان معاونت امور تعاون وزارت کار، بانک توسعه تعاون و صندوی نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضا رسید.

شعارسال: امضای تفاهم‌نامه با هدف حمایت از تعاونیهای دانش بنیان با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی این شرکتها، تفاهم نامه سه جانبه میان معاونت امور تعاون وزارت کار، بانک توسعه تعاون و صندوی نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضا رسید.

با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی این شرکتها، تفاهم نامه سه جانبه میان معاونت امور تعاون وزارت کار، بانک توسعه تعاون و صندوی نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، محمد کبیری، معاون وزیر کار در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: اولین مرکز توسعه بخش تعاون را با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکتهایی نظیر پیشگامان راه اندازی و در هفته تعاون اولین گروه از این شرکتها را افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز با همکاری چهارجانبه بانک توسعه تعاون، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و معاونت تعاون تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که بر اساس آن حمایتهای لازم از تشکیل و توسعه شرکتهای تعاونی دانش بنیان و تجاری سازی آنها صورت گرفته و ضمانت نامه‌های لازم برای تسهیلاتی که در اختیار تعاونیهای دانش بنیان قرار می‌گیرد صادر خواهد شد.

معاون وزیر تعاون افزود: امسال به طور ویژه ای مشکلات تعاونیهای دانش بنیان را پیگیری خواهیم کرد و در کنار فعالیت‌هایی که در مرکز توسعه فناوری و نوآوری بخش تعاون صورت می‌گیرد، مذاکراتی هم با شستا برای ورود به توسعه و تشکیل تعاونیهای دانش بنیان داشتیم.

کبیری ورود تعاونیهای دانش بنیان به حوزه شستا را از اولویتهای معاونت تعاون وزارت تعاون دانست و از تحقق آن در قالب امضای یک تفاهم نامه خبر داد.

وی همچنین از تشکیل سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون خبر داد و گفت: درصدد هستیم با توسعه این سامانه نظارت بر فعالیت‌های تعاونیها را افزایش دهیم و به شفافیت بخش تعاون کمک کنیم تا اعتماد عمومی را برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی به وجود آوریم.

کبیری از رصد و پیگیری مشکلات تعاونیهای دانش بنیان در قالب کمیته مشترک چهارجانبه خبر داد و تاکید کرد: در فاز بعدی به دنبال تأمین مالی، بازاریابی و توسعه برند و بازار برای شرکتهای دانش بنیان خواهیم بود.

اشتغال در تعاونیهای دانش بنیان هزینه زیادی ندارد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این مراسم حفظ اشتغال موجود را از ضرورت‌های جامعه عنوان کرد و گفت: ارزش افزوده بالا و هزینه پایین اشتغال را از ویژگی‌های مهم تعاونی‌های دانش بنیان است.

حجت اله مهدیان این تفاهم نامه را گام مثبتی در راستای ارائه خدمات مناسب‌تر به تعاونیهای دانش بنیان دانست و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های تعاونی‌های دانش بنیان سرمایه‌بری کمتر با بهره وری بالاتر است و دارایی نامشهود این شرکتها دانش، خلاقیت، نوآوری و جوان بودن است.

وی ایجاد و حفظ اشتغال موجود را از ضرورت‌های جامعه برشمرد و تاکید کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی بخش تعاون می‌تواند با ارائه تسهیلات به تعاونیهای دانش بنیان به عنوان بنگاههای خرد و متوسط در ایجاد اشتغال پایدار و حفظ اشتغال موجود مؤثر باشد.

آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان

علی وحدت، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این مراسم آمادگی این صندوق برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان را اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ای که برای توسعه و حمایت از این شرکتها پیش بینی کرده ایم امیدواریم به هدفگذاری مورد نظر تا پایان دولت دوازدهم دست پیدا کنیم.

وحدت ادامه داد: برای آنکه تعداد تعاونیهای دانش بنیان افزایش یابد همکاری با بانک توسعه تعاون را در دستور کار قرار دادیم و ضمن تسهیل فرایند تشکیل شرکتهای دانش محور مصمم هستیم تا بحث تأمین مالی تعاونیهای دانش بنیان را برعهده بگیریم

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰۰ تعاونی دانش بنیان در ایران گفت: یکی از شتاب دهنده‌ها در کشور بخش تعاون است و تعاونیهای دانش بنیان زاینده شتاب دهندگی بخش تعاون هستند و نفوذ فناوری در تعاونیها میزان اثرگذاری آنها در اقتصاد را افزایش می‌دهد.

به گفته مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، خرید سرویس‌ها ورود فناوری‌ها به شرکتهای تعاونی موجب بالا رفتن ارزش افزوده در این حوزه می‌شود.

وحدت گفت: مسوولیت صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین مالی حوزه‌های دانش بنیان است و در مدتی که از فعالیتش می‌گذرد خصوصاً در دولت تدبیر و امید بیشتر و جدی تر فعالیت‌های خود را توسعه داده است.

وی در پایان پایین بودن هزینه اشتغال و بالا بودن بهره وری در تعاونیهای دانش بنیان را زمینه ساز بهره وری و ارزش افزوده آنها دانست.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اتاق تعاون ایران ، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت 1398 ، کدخبر:25186  www.iccnews.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین