پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران درباره بیمه زنان خانه‌دار توضیحاتی داد و گفت که یکی از دغدغه‌های زنان خانه‌دار، آینده آن‌هاست لذا به منظور از بین بردن دغدغه این زنان بیمه این گروه را در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس قرار شد زنان خانه‌دار از ۱۸ تا ۵۰ سالگی در صورت تمایل به نزدیکترین شعبه محل سکونت خود مراجعه و درخواست بیمه کنند البته زنان مجرد هم می توانند درخواست بدهند و از این فرصت بهره‌مند شوند.

شعارسال: ناهید حیدری، در این باره افزود: نرخ حق بیمه زنان خانه دار از ۱۲ تا ۱۸ درصد بسته به نوع خدمات برای این گروه متفاوت است که می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: خدماتی که با نرخ ۱۲ درصد ارائه می‌شود شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است. خدمات با نرخ ۱۴ درصد شامل بازنشستگی فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و کاملترین خدمت ما بیمه ۱۸ درصد دارد که بازنشستگی قبل و بعد فوت و از کار افتادگی را شامل می‌شود و زنان خانه‌دار اعم از متاهل و مجرد می توانند خود را بیمه کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه پایه اولیه پرداخت حق بیمه برای نرخ ۱۲ درصد ۱۸۰ هزار تومان و برای نرخ ۱۸ درصد ۲۵۰ هزار تومان است گفت: این مبلغ غیر از خدمات درمانی است و سرانه درمان نیز به آن اضافه می‌شود. سرانه درمان امسال هنوز مشخص نشده اما سال قبل حدود ۴۰ هزار تومان بود.

حیدری در پاسخ به اینکه اگر زن خانه‌دار متاهلی تحت بیمه همسر خود قرار داشته باشد باید چه کند؟ گفت: مشکلی وجود ندارد و زنان خانه‌داری که تحت پوشش بیمه همسرشان هستند نیز می توانند خود را بیمه کنند اما سرانه درمان را لازم نیست بپردازند و از دفترچه درمانی که تحت تکفل همسرشان هستند استفاده می‌کنند.

وی درباره شرایط بازنشستگی زنان خانه‌دار نیز اظهار کرد: بازنشستگی آنها طبق شرایط عام سازمان تامین اجتماعی است. یعنی در ۴۵ سالگی با ۳۰ سال سابقه و ۵۵ سالگی با ۲۰ سال سابقه می توانند درخواست بازنشستگی بدهند.

حیدری ادامه داد: در تهران ۵ هزار زن خانه‌دار داریم و استقبال بسیار خوب بود به گونه‌ای که سال گذشته 13.5 درصد رشد در این تعداد را شاهد بودیم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در ادامه درباره تفاوت بیمه خویش فرما با بیمه زنان خانه‌دار اظهار کرد: در بیمه خویش فرما فردی که مراجعه کند باید صاحب شغل باشد. قبلاً خانه‌داری را شغل لحاظ نمی‌کردیم که با مصوبه بیمه زنان خانه‌دار اکنون خانه داری نیز یک شغل محسوب می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98021508051: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین